mail wel ontvangen, maar niet verzenden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

chicko

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
423
Goedemoren,

Ik ben sinds kort overgegaan naar van Ziggo naar tele2.
Nu heb ik nog zeker een maand ziggo internet/mail, maar heb onderstaand probleem.

EMAIL:
Tele2 verzenden en ontvangen werkt goed in Windows Mail (VISTA)

Ziggo ontvangen werkt, maar verzenden lukt niet, ik krijg foutmelding:
Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp '', Account: 'pop.ziggo.nl', Server: 'smtp.ziggo.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

instellingen die ik heb ingevuld bij ZIGGO:
pop.ziggo.nl
smtp.ziggo.nl
gebruikersnaam en wachtwoord (deze kloppen)


Wat gaat er fout?
 
verander pop en smtp is in het woord mail
dus
mail.ziggo.nl
 
bedankt voor de snelle reactie.

Kan de host mail.ziggo.nl niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven.
Account: 'mail.ziggo.nl', Server: 'mail.ziggo.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D
 
had je voor dat het ziggo werd een andere provider bv @home
dan zet je mail.home.nl
pop en smtp moet er in iedergeval niet voor staan bij ziggo en @home.
 
had eerst @orange, toen ziggo (nog 1 maand)
nu Tele2 (werkt wel)
Modem is van Tele2 (mischien dat dat wat probemen geeft??)
 
Maar eh.... waarom wil je nog via de Ziggo mailserver versturen als Tele2 inmiddels goed werkt??:o

Is toch goed zo dan!
 
ja ziggo gaat via kabel en tele2 gaat via koperdraad van de telefoon....
nee dat gaat niet werken.

wel kun je de webmail bij ziggo aanroepen.
of je oude modem weer aansluiten op de kabel.
 
ahaaa, natuurlijk kabel en telefoon. (STOM)
THANKS.

Ik wilde deze gebruiken omdat ik nog steeds mail ontvang en wil verzenden (fftjes) via Ziggo, maar helees kan dat nu alleen via webmail.

THANKS:thumb:
 
Ik snap het toch niet helemaal, niemand ziet of merkt toch via welke mailserver jij je mail verstuurt?
 
de ene is adres @ziggo.nl en de ander @tele2.nl
wat ervoor staat is ook anders.
 
mrmusic,
het probleem is dat hij nu geen mail kan ontvangen van ziggo.
het verzenden kan via tele2

als er nog mail binnenkomt dan kan hij dat alleen lezen via webmail.
en van daaruit kan er ook geantwoord worden of de mail doorgezonden worden.
maar dat is iets meer werk dan als het binnen komt op je computer.
 
mrmusic,
het probleem is dat hij nu geen mail kan ontvangen van ziggo.
het verzenden kan via tele2

als er nog mail binnenkomt dan kan hij dat alleen lezen via webmail.
en van daaruit kan er ook geantwoord worden of de mail doorgezonden worden.
maar dat is iets meer werk dan als het binnen komt op je computer.

Volgens mij staat toch echt dit in de startpost:

Ziggo ontvangen werkt, maar verzenden lukt niet, ik krijg foutmelding:
 
ja klopt idd.

ik kan wel ontvangen met ZIGGO, maar niet verzenden?
 
mrmusic...daar heb je gelijk in...dat staat er.
maar dan ben ik zeer benieuwd hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen :confused:
 
maar dan ben ik zeer benieuwd hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen
in windows mail:
ander account aangemaakt (naast tele2)
onderstaande ingevuld: en ontvangen kan ik wel!

instellingen die ik heb ingevuld bij ZIGGO:
pop.ziggo.nl
smtp.ziggo.nl
gebruikersnaam en wachtwoord (deze kloppen)
 
Je kunt mail voor je @ziggo.nl toch gewoon versturen via de smtp van tele2....
 
zou het iets te maken kunnen hebben met poorten ofzo? dat ze niet samen door dezelfde poorten kunnen?
ik zeg ook maar iets, maar je weet nooit?
 
hmmmm:(
dat ga ik morgen ook eens proberen op een adsl lijn .
 
Over welk email programma praten we?
Dan schop ik je topic even naar de juiste sectie.
Hier (klik) hoort het niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan