mail wel ontvangen, maar niet verzenden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wilde ziggo installeren bij mijn schoonvader. Alles werkt behalve verzenden van mail via outlook express.

In de handleiding staat dat de smtp server mail.ziggo.nl is. Die bestaat echter niet:

C:\Documents and Settings\rt>nslookup mail.ziggo.nl
Server: dsldevice.lan
Address: 192.168.1.254

*** dsldevice.lan can't find mail.ziggo.nl: Non-existent domain


Ok dan proberen we smtp.ziggo.nl. Die bestaat wel (kan er naar pingen).

Echter telnetten lukt niet.
C:\Documents and Settings\rt>telnet smtp.ziggo.nl 25
Connecting To smtp.ziggo.nl...Could not open connection to the host, on port 25:
Connect failed


Als ik telnet naar bv smtp.hetnet.nl (ook poort 25) lukt het wel. Oftewel, aan mijn kant heb ik geen firewall probleem.

Het lijkt er op dat andere mensen wel kunnen connecten naar smtp.ziggo.nl. Lijkt een regionaal probleem maar weet niet of dit te verklaren is met tcp/ip.

Ik krijg het niet opgelost. Heb daarom een publieke smtp server gebruikt: smtp.gmail.com. Die mag iedereen gebruiken, deze server controleert niet of jou email adres bestaat op de server, hij stuurt alle mail door, ook als de afzender ...@ziggo.nl is.

Je moet wel een account hebben op gmail, want de smtp server vereist authenticatie. Die kun je aanmaken.

Voor de exacte handleiding:
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=nl&answer=77659

Als je het zo configureert heb je dus een andere authenticatie voor smtp (gmail) dan pop (ziggo).

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan