mailadreessen overzetten naar Windows Live Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Berichten
255
Ik heb mijn e-mailadressen in het bestand staan mailadressen.pst. Dit bestand is in Outlook aangemaakt. Nu wil ik Windows Live Mail gaan gebruiken. Is er een methode om dit bestand te importeren naar de contactadressen in Windows Live Mail?
Uw reactie wordt zeer gewaardeerd
Hans
 
ja kan je contactpersonen best exporteren als *.csv volgens mij kan windows live mail omgaan met csv en dan kan je deze op die manier importeren
 
Je kunt de contactpersonen exporteren naar Excel (wel .CSV formaat aangeven!): instructie voor Outlook 2010

En dan weer importeren in Windows Live Mail via deze instructie

EDIT: Iets vergelijkbaars gaf alain1988 zojuist al aan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ja kan je contactpersonen best exporteren als *.csv volgens mij kan windows live mail omgaan met csv en dan kan je deze op die manier importeren

Door een computer crash zijn alle programma's verloren gegaan inclusief Outlook. De bestanden heb ik wel kunnen redden inclusief het adressenbestand met de naam mailadressen.pst. Dit betekent dat ik het adressenbestand met de extensie .pst niet kan exporteren naar .csv (want ik heb geen Outlook meer) tenzij ik gewoon de extensie in de verkenner verander naar .csv. Maar dan zal het wel niet werken.
 
Je kunt mogelijk wel het een kopie van het .pst bestand laten openen op een andere computer mét Outlook en vandaar uit de de contacts export doen.
Veranderen van extensie is inderdaad geen oplossing.

Tijs.
 
Door een computer crash zijn alle programma's verloren gegaan inclusief Outlook. De bestanden heb ik wel kunnen redden inclusief het adressenbestand met de naam mailadressen.pst. Dit betekent dat ik het adressenbestand met de extensie .pst niet kan exporteren naar .csv (want ik heb geen Outlook meer) tenzij ik gewoon de extensie in de verkenner verander naar .csv. Maar dan zal het wel niet werken.

Helaas heb ik op mijn andere computer (laptop) geen Outlook staan maar wel Outlook Express, echter met dit laatste programma kan je geen .pst bestanden importeren. Is er nog een andere oplossing?
 
ja kan je contactpersonen best exporteren als *.csv volgens mij kan windows live mail omgaan met csv en dan kan je deze op die manier importeren

Ja dat klopt, maar ik heb geen Outlook meer na de computercrash om het adressenbestand te exporteren naar .csv formaat .Is er een ander programma dat kan omgaan (converteren naar csv) met .pst bestanden?
 
Er zijn allerlei programma's die iets kunnen met .pst bestanden, maar geen daarvan is gratis.

Is er nou echt niemand in je vrienden-/familie-/kennissenkring die Outlook 2007 of Outlook 2010 heeft die je even kan helpen met het exporteren van de Contactpersonen in een kopie van jouw .pst bestand naar .csv bestand?

Overigens kan het zijn dat (als het om Outlook 2007 of Outlook 2003 of Outlook 2000 ging) je alle (of veel) relevante e-mailadressen aantreft in het .NK2 bestand (als je die ook hebt kunnen veiligstellen; is een bestand dat naast een .pst wordt bijgehouden). Dat .NK2 bestand kun je openen met NK2EDIT en de daarin gevonden informatie/e-mailadressen kun je (o.a.) exporteren naar .csv formaat.

Tijs.
 
Tijs

Het .NK2 bestand is inderdaad aanwezig.
Het programma NK2EDIT heb ik gedownload en na openen van het .NK2 bestand zijn alle namen, emailadressen etc. zichtbaar in dat programma.
De selected regels zijn in een nieuw bestand .csv bewaard maar .....
het importeren in de contactpersonen van Windows Live Mail lukt niet. Even verschijnt het window "Importeren" maar er gebeurt niets!

Wat doe ik verkeerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[...]Even verschijnt het window "Importeren" maar er gebeurt niets![...]

Wat bedoel je met "even"? Ik neem toch aan dat je (minstens) het export-bestand (=.csv bestand) hebt kunnen kiezen?

Tijs.
 
Dan nóg maar een instructie: Kijk hier, vanaf "OPTION TWO - To Import (restore) Contacts to Windows Live Mail" en dan specifiek sectie 4 over het importeren van .CSV bestanden.

Je zou (na het kiezen van de .csv file) dan (mogelijk) een vraag kunnen krijgen over welke kolommen in het .csv bestand overeenkomen met naam en e-mailvelden die Windows Live Mail verwacht. Koppel de juiste kolommen in het .csv bestand aan de juiste velden in WLM.

Andere optie zou zijn om een contactpersoon te maken in WLM, die te exporteren (zie dezelfde link, maar dan "OPTION ONE"), het .csv bestand te bestuderen (bijv. in Kladblok) en jouw export .csv bestand qua kolomnamen te laten overeenkomen met wat je in het andere export bestand als kolomnamen aantreft. Pas ook evt. scheidingstekens aan etc., zodat de beide bestanden qua structuur precies hetzelfde zijn.
Daarna jouw export .csv opslaan met de wijzigingen in kolomnamen en die dan opnieuw importeren in WLM.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met "even"? Ik neem toch aan dat je (minstens) het export-bestand (=.csv bestand) hebt kunnen kiezen?

Tijs.

Ja, maar dan volgt in Windows Live mail een window het eerste record met alle velden achter elkaar gescheiden met een komma ( die windows live mail kennelijk niet ziet) Als je dan dat record toewijst aan bv een naam en vervolgens op voltooien drukt gebeurt er niets.
Ik heb nu wat anders geprobeerd en dat werkt:
Het in NK2EDIT naar .CSV geconverteerde bestand heb ik geimporteed in Excel. Excel kan hiermee ook overweg. In excel heb ik de velden bewerkt (niet relevante kolommen en niet relevante records gedelete) en vervolgens weer onder een andere naam als .csv bestand opgeslagen. Daarna heb ik dat bestand in Windows Live Mail geimporteerd als .csv bestand. Nu gaat de scheiding van de velden wel goed en kan je elk veld aan een parameter toewijzen. Hoewel de struktuur niet helmaal fraai en enige aanpassingen behoeft is dit toch een acceptabel oplossing en sneller dan alle adressen weer verzamelen en in te kloppen. Ik hoop dat mijn uitleg enigszins duidelijk is, zoniet dan hoor ik dat graag
Bedankt voor de aanwijzigingen. Samen zijn we er toch uitgekomen.
 
Fijn dat je een oplossing hebt gevonden. Ik was er trouwens vanuit gegaan dat je niet alleen geen Outlook maar ook geen Excel zou hebben.... :rolleyes:

Verder vraag ik me af of je misschien posting #11 over het hoofd hebt gezien, waar ik op het einde een methode geef om (zonder Excel te gebruiken) tóch het te importeren .csv bestand in het juiste format te kunnen krijgen.
[Natuurlijk werkt Excel fijner/makkelijker dan Kladblok bij het bewerken van .csv bestanden. :D]

Graag nog de vraag op opgelost zetten door te klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik had post #11 wel gezien, maar het leek me nog al ingewikkeld zodat ik eerst de voornoemde methode met Excel geprobeerd heb. Ik ken Excel redelijk goed en dat leek me dus wat sneller
Nogmaals bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan