• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mailadressen afgebroken in excel, hoe een regel van maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Berichten
441
Beste helpers,

Vanuit een programma heb ik een rapport met 250 emailadressen, maar deze zijn verdeeld over 3 regels en worden afgebroken door een streepje. Hoe zou ik dit tot één adres kunnen maken, zonder met backspace al die streepjes weg te moeten halen?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet Bas
 

Bijlagen

  • Maillijst.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 17
Zo?

Code:
=SUBSTITUEREN(J6&J7&J8;"-";"")

of

Code:
=SUBSTITUEREN(TEKST.COMBINEREN("";WAAR;J6:J8);"-";"")
 
Laatst bewerkt:
Jveer, bedankt voor je antwoord, maar moet ik hier een macro van maken, of waar zet ik dit neer in de sheet?
 
Waar wil je dan je email adres hebben? Op dezelfde plaats als waar hij nu staat?
Dan kan je gewoon je hele kolom selecteren. Control H -> zoeken naar "-", vervangen door ""
 
Laatst bewerkt:
Ik snap al wat je gedaan hebt. Nee het hoeft zeker niet opdezelfde plaats. Ik kom er zo uit.

Heel erg bedankt. Scheelt echt monster veel werk zo.

Hoe zou het dan worden voor de kolom waar het adres in staat?


Groet Bas
 
Dat gaat op dezelfde manier maar dan met een spatie ertussen. Probeer maar eens.

De kans bestaat niet dat iemand per ongeluk een streepje in zijn/haar email adres heeft die er oorspronkelijk bij hoort?

Nog een VBA variant. Zo wordt alles in ene aangepast. Druk op de knop
 

Bijlagen

  • Maillijst (1).xlsm
    19,9 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Die kans bestaat wel. Maar dat zie ik dan wel als ik het verstuur dat het niet aankomt.
Bedankt voor de hulp. Weer aardig wat bij geleerd zo.

Groet Bas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan