Mailadressen van 2 providers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjef v.d. Zande

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Berichten
29
Goede dag,

Ik heb 2 providers. Van iedere provider heb ik verschillende mailadressen. Op mijn laptop ontvang ik, en verzend ik zonder enig probleem mijn mail. Onlang heb ik een pc met vista aangeschaft, ik heb mijn accounts gelijk ingesteld zoals op mijn laptop. Op mijn laptop heb ik voor al mijn accounts voor inkomende en uitgaande mail 127.0.0.1 gebruikt. Op mijn pc werkt dit niet en moet ik de in en uit gegevens van een van mijn providers gebruiken. Dit heeft tot gevolg dat ik post van 1 van de providers niet kan ontvangen. Op mijn laptop werkt het nog steeds probleemloos. Is er iemand die mij hierin zo kunnen helpen? Zovast bedankt voor de eventuele hulp. Vriendelijke groet, Sjef van der Zanden
 
Hallo Sjef v.d. Zande.

Je moet gewoon de gegevens invoeren van de provider, alleen moet je bij uitgaande mail (SMTP) altijd de mailserver invullen waarvan je de internet verbinding hebt.

Groetjes Erik Rothuis
 
Ja, doe ik ook anders werkt het op de pc niet. Maar waarom werkt het op de laptop wel en niet op de pc?



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Sjef v.d. Zande.

Dat komt omdat het ip adres 127.0.0.1 verwijst naar de pc zelf. Op de pc is waarschijnlijk norton antivirus geinstaleerd, deze gebruikt een eigen locale mailserver om de mail te scannen op virussen.

Groetjes Erik Rothuis
 
Opgelost

Stom van mijzelf. Probleem opgelost. Ik heb de instellingen van mijn laptop 1 op 1 overgenomen, werkt dus wel op de laptop maar niet op de pc. Instellingen van de providers gebruiken dus! Bedankt voor de door jullie genomen moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan