mailafhandeling stroomlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Voor een kleine vereniging (waar uitsluitend vrijwilligers werken) hebben we nu een algemeen e-mailadres waarheen leden hun hulpaanvraag kunnen sturen.
De bemiddelaars (elke dag een andere) kijken (via webmail) tot nu toe dagelijks in de mailbox van dit account en beantwoorden deze. Daarvoor wordt 1 laptop gebruikt (en er is een 2e beschikbaar als reserve).
Bij mij komt een info@-adres als niet persoonlijk over, bovendien is het op termijn spamgevoelig...
Daarom overwegen we een iets professioneler aanpak. Daarvoor heb ik voor de vrijwilligers een eigen e-mailadres aangemaakt. Maar hoe gaat het nu verder?
Een aanvraag komt straks nog steeds bij het algemene info-adres binnen. Is het het simpelst als men deze tekst kopiëert naar een nieuwe e-mail vanuit het eigen mailaccount en vervolgens beantwoordt? Dat klinkt erg omslachtig.

Of moet ik het heel anders aanpakken? Hoe?

Ik hoop dat ik het "probleem" voldoende heb omschreven en hoor graag jullie input. Heb je nog aanvullende vragen?
 
Welk email client/programma gebruik je..?
wat je kan doen :
- Email account forwarden, je laat alle emails op info@... ook binnenkomen op de emails van de vrijwilligers. wellicht kan je ook datum gebonden emails forwarden.
- zowel het info account als "persoonlijk" account toevoegen in je email client. Vaak kan je boven in aangeven vanuit welk account je een reactie wilt versturen.
in de praktijk: je opent via je email client op het info account de email welke je wilt beantwoorden, en vervolgens wissel je het verzend email adress en heb je toch de zelfde email als de hulp vrager, maar dan met het persoonlijk account
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan