Mailberichten ineens leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aris1969

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
55
In alle E-mail mappen (Postvak In, Verzonden/Verwijderde Items etc) is de inhoud inclusief bijlagen verdwenen. Alle titels van alle berichten zijn er nog wel met ontvangstdatum/afzender etc., maar in het voorbeeldvenster verschijnt geen tekst en geen bijlagen meer (headers). Ook het dubbel klikken op een bericht levert een leeg scherm/leeg bericht op. Ook bij het maken van een nieuw bericht, is na opslaan van het bericht in bijvoorbeeld Concepten de inhoud van het bericht niet meer zichtbaar. Alleen inderdaad door met de rechter muisknop op eigenschappen en bron weergeven te klikken, is het bericht nog wel te lezen. Dit is ineens vandaag direct bij het starten van Outlook Express begonnen.

Wanneer ik de archiefmappen Postvak In, Verzonden items etc. op een andere PC in Outlook Express importeer, zijn alle berichten er weer. Alle instellingen bij Opties zijn op beide PC's, voor zover ik dat kan zien, gelijk. Het lijkt op een probleem in het programma Outlook Express en niet op een probleem met de archiefmappen. De laatste keer toen het nog werkte heeft Norton Antivirus wel 2 E-mails met virus onderschept en automatisch verwijderd (W32.Netsky.P). Norton scant al het inkomende E-mail verkeer vooraf. Een volledige systeemscan (virusdefinities 01-04-2004) levert geen virussen op. Ook het speciale symantec reparatieprogramma voor het Netsky.P virus vindt geen besmetting.

Op beide computers staat XP-Pro SP1 en Outlook Express 6. Verder zijn er sinds het wel werkte geen Updates/Installaties van andere programma's uitgevoerd.

Hoe los ik dit op? Kan het toch het virus zijn dat de problemen veroorzaakt? Of is er iets anders aan de hand?

Inmiddels heb ik Outlook 2000 geactiveerd en die als standaard mailprogramma aangemerkt en alle berichten geimporteerd: Alles werkt daar wel normaal!

Outlook Express via configuratiescherm, Software, Windows componenten verwijderen en weer installeren helpt niet.

Inmiddels heb ik op Helpmij gezien dat meer mensen dit probleem hebben, maar wat is er nu aan de hand?
 
Welkom op Helpmij!

Er zijn inderdaad meer mensen met hetzelfde probleem. Echter heb ik nog niet gelezen dat iemand een oplossing heeft gevonden of een oorzaak.:confused:
 
Laatst bewerkt:
:confused: Yep ik heb hetzelfde probleem

Ik kreeg het nadat ik Norton Macfee 4.5 eraf had gegooit en versie 7 erop had gezet, deze moest ik telkens handmatig aanzetten , dus heb ik hem er maar weer afgehaalt en versie 4.5 er weer opgezet.
Telkens als ik nu Outlook Express aanzet terwijl mijn Virus scanner aan staat maakt tie al mijn .dbx files leeg
:eek:
Als de virus scanner uit staat voordat ik Outlook Express aanzet gaat het goed, maarja das niet echt safe :confused:
 
Opgelost!:) :thumb:

Op een ander forum vond ik zojuist het volgende bericht:

"Het probleem met Outlook Express word veroorzaakt door een hardnekkige IE hijack of terwijl SPYWARE.Deze SPYWARE veroorzaakt een hele irritante fullscreen popup van searchxp.com/ie/ op het scherm. en hij laat het bestand IE.REG achter in c:\Gebruik Ad aware of een andere spyware scanner om de spyware te verwijderen."

Inderdaad vond Ad Aware spyware op mijn PC (uiteraard direct verwijderd) en ook heb ik het genoemde IE.REG bestand gevonden op C:\....

Vervolgens het volgende gedaan (ook afkomstig van dat andere forum):



Volg de volgende stappen om Outlook Express te herstellen (Deze methode wordt overigens niet door Microsoft aanbevolen/geadviseerd, maar goed):


1. Open in het Start menu de optie 'Uitvoeren' (Run).

2. Type: %SystemRoot%\Inf in het venster en druk op enter (of klik OK).

3. Zoek nu naar het bestand: 'Msoe50.inf' en klik op het bestand op de rechter muisknop.

4. Kies voor 'Installeren' (Install).

5. Zorg voor de originele Windows XP CD, want daarop staat het bestand setup50.exe in de map 'I386' en daar moet je naartoe bladeren omdat het installatie programma ernaar vraagt. Selecteer 'setup50' en 'OK'.

6. Sluit alle vensters weer nadat het copiëren gereed is.

6. Start Outlook Express, en alle berichten zijn weer terug! (Bij mij wel in ieder geval!)

Het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat bepaalde (Windows security) updates nu overschreven zijn, maar dat heb ik (nog) niet gecontroleerd....
 
Goed gevonden!:thumb: Als ik die andere topics tegenkom zal ik ze naar dit topic verwijzen.

Bedankt voor de uitleg van de oplossing:thumb:
 
:( Nou bij mij gaat dit niet op

Ad aware draai ik regelmatig en een virus heb ik ooknie, maar toch als ik me virus scanner aanheb en outlook express start worden alle .dbx files naar 59 kb terug gezet (leeg) :confused:
 
Outlook Express

En is toevallig je virusscanner MacAfee??

Dit probleem had ik namelijk met Macafee, helaas nooit een oplossing voor gevonden, ja een andere virusscanner.

grtjs jjw
 
Macafee

Ik weet dat het met een bepaalde instelling van Macafee heeft te maken, wat je nog wel zou kunnen doen is de archiefmap ergens anders te plaatsen, heb je toevallig twee hd's pf een tweede partitie.

Plaats hier eens de archiefmap van Oultook Express en kijk eens wat er dan gebeurdt, ik kan helaas niet meer mee kijken met Macafee omdat ik dat er gauw vanaf heb gegooid.

grtjs jjw
 
IE REG

Alles lukt, alleen dat IE.REG kan ik maar niet vinden. Hierdoor installeert hij waarschijnlijk alles weer opnieuw, zodat ik weer van voren af aan kan beginnen. Heb jij enig idee waar dat bestand zich precies bevind?
 
Ik denk dat ie.reg een verborgen bestand is. Deze kun je laten zien door bij de verkenner op extra, mapopties, weergave, verborgen bestanden en mappen weergeven te voorzien van een rondje ervoor (vinkje zeg maar) Deze staat bijna onderaan.

[edit]Ik heb op mijn pc ook naar dat bestand gezocht, maar ik heb hem ook niet[/edit]
 
Laatst bewerkt:
IE.REG

Tanja ik had de verborgen bestanden al weergegeven.
Maar ik kan hem niet vinden, raar toch. Zo gauw ik de computer weer opstart zijn de mailtjes weer onleesbaar. Installeer ik dat bestand "setup50.exe in de map 'I386' dan is alles ok. Ik verwijder alles in de register wat maar enigzins te maken heeft met searchxp.com/ie. Na het opstarten staan ze er weer. Dus dat IE.Reg. is daar waarschijnlijk de oorzaak van. Maar nu nog: Waar zit die precies?

Groetjes
 
Misschien dat Aris1969 je hiermee kan helpen. Ik heb hem/haar niet meer gehoord dat het niet meer goed werkt.

Hopelijk wil hij/zij reageren op je vraag.:)


Ik heb nog een idee aangezien het met spyware en hijack te maken heeft. Plaats een hijackthis log in dit topic. Hoe dat moet staat in dat topic beschreven in het eerste bericht. Ik denk dat Pieter (de hijackthis log expert) dat ie.reg probleem wel kan verhelpen.
 
Laatst bewerkt:
Ie.reg moet zich normaal gesproken direct in het C: directory installeren.

Als het nog niet zover is, dat het zich geinstalleerd heeft zit het in je Tijdelijke Internet bestanden. Die kun je met Schijfopruiming of in IE leeg gooien.

Heeft er al eens iemand gekeken of er met die Outlook problemen niet de kleur van de letter op wit zijn gezet?
Of hetzelfde als de achtergrond in ieder geval.
Omdat ik zag dat er in de bron wel iets te lezen was.

Groetjes,

Pieter
 
Blanco mail

Ik heb gekozen voor een wat rigoreuze oplossing:
Via systeemherstel ben ik eerst een paar dagen, voor dat de problemen zijn begonnen, een herstel uitgevoerd. Daarna ben ik een paar dagen opgeschoven. En zowaar alle troep is eraf en de mails zijn weer leesbaar.
 
Het is wel de makkelijkste manier:D Daar is systeemherstel ook voor bedoeld. Gelukkig werkt het weer goed.:thumb:
 
Systeemherstel

Ok klopt, maar hij heeft alle troep ook achter gelaten en dat is natuurlijk het belangrijkste, en in principe ben ik nu nx kwijt.
 
Ik had hetzelde als Aris1969 en heb dit ook op die manier gefixt.

Het bestand in c:\ heette bij mij echter iesystem.reg.
Kan hier echter geen informatie over vinden,

Heb daarna ook nog sytemrestore gedaan.

Eerst alleen systemrestore gedaan maar dat was helaas niet genoeg.
Adaware & spybot hiepen ook niet.

Wat ik nog wel heb is dat ik vanuit de verkenner niet meer kan zoeken, krijg dan de melding: "There was a problem sending the command to the program"

Dus helemaal lekker zit het nog niet.

Edit: dit laatste ligt waarschijnlijk aan Zonealarm moet dit nog ff uitzoeken. (dit nu ook gevonden: Ik had te vlug Windows explorer geblokkeerd in Zonealarm, een beetje euh, dom)
 
Laatst bewerkt:
Opgelost!:) :thumb:

Op een ander forum vond ik zojuist het volgende bericht:

"Het probleem met Outlook Express word veroorzaakt door een hardnekkige IE hijack of terwijl SPYWARE.Deze SPYWARE veroorzaakt een hele irritante fullscreen popup van searchxp.com/ie/ op het scherm. en hij laat het bestand IE.REG achter in c:\Gebruik Ad aware of een andere spyware scanner om de spyware te verwijderen."

Inderdaad vond Ad Aware spyware op mijn PC (uiteraard direct verwijderd) en ook heb ik het genoemde IE.REG bestand gevonden op C:\....

Vervolgens het volgende gedaan (ook afkomstig van dat andere forum):



Volg de volgende stappen om Outlook Express te herstellen (Deze methode wordt overigens niet door Microsoft aanbevolen/geadviseerd, maar goed):


1. Open in het Start menu de optie 'Uitvoeren' (Run).

2. Type: %SystemRoot%\Inf in het venster en druk op enter (of klik OK).

3. Zoek nu naar het bestand: 'Msoe50.inf' en klik op het bestand op de rechter muisknop.

4. Kies voor 'Installeren' (Install).

5. Zorg voor de originele Windows XP CD, want daarop staat het bestand setup50.exe in de map 'I386' en daar moet je naartoe bladeren omdat het installatie programma ernaar vraagt. Selecteer 'setup50' en 'OK'.

6. Sluit alle vensters weer nadat het copiëren gereed is.

6. Start Outlook Express, en alle berichten zijn weer terug! (Bij mij wel in ieder geval!)

Het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat bepaalde (Windows security) updates nu overschreven zijn, maar dat heb ik (nog) niet gecontroleerd....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan