Mailbox verhuizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Goedemorgen dames en heren!

Ik wil voor een kennis een domeinnaam gaan verhuizen, van de ene naar de andere provider. Echter willen we wel graag de oude mail bewaren. Ik weet nog niet zeker of het momenteel een POP- of IMAP-mailbox betreft.

Wat ik begrepen heb is dat wanneer het een POP-mailbox betreft de huidige mail automatisch bewaard blijft, maar dat het met IMAP een ander verhaal is. Hoe zorg ik dat de oude mail in die nieuwe mailbox terecht komt?

Bij voorbaat dank!

Erik Booij

Volgens mij is het andersom, IMAP blijft op de server en POP wordt van de server gehaald tenzij je aangeeft dat ze moeten blijven.

Anyhow, hoe ik het wel eens heb gedaan is de IMAP-account toevoegen op de e-mailclient waar de bestaande account al op staat. Vervolgens een kwestie van de mailtjes van de oude account naar de nieuwe slepen :)

Ik bedoel dat als het een POP-box de mail toch al op de computer staat en daardoor gewoon toegankelijk blijft als ik het serveradres aanpas. Klopt dat?

Maar dan moet ik neem ik aan het oude account aanpassen zodat de server naar het IP-adres verwijst in plaats van naar de domeinnaam, correct? Omdat op het moment dat de nieuwe account werkt op de domeinnaam, de oude daar dus niet meer op zal werken...?

Het is inmiddels duidelijk dat het om een POP-3 account gaat. Nu is de vraag dus, als ik straks het server-adres aanpas, blijft de mail dan staan of zal het mail-programma (Windows Live Mail) het zien als een nieuwe account en de oude mail verwijderen?

Is wel afhankelijk van de instellingen maar standaard worden berichten uit een POP3 account lokaal opgeslagen.

Ik zou de bestaande account aanpassen zodat daar geen mail meer voor wordt binnengehaald maar hij nog wel beschikbaar is.

Vervolgens de nieuwe account toevoegen als IMAP en dan de bestanden uit het lokale postvak naar de IMAP inbox verplaatsen.

Daarna even via webmail checken of de nieuwe account alle mailtjes goed binnen heeft gekregen en dan de oude account verwijderen uit de client.

Enige probleem dat ik hier in zie is dat je met een overbruggingsperiode van DNS omzetten zit.
Kun je op het nieuwe webpakket al e-mailaccounts aanmaken?

[edit]
Ouch, Windows Live Mail :p niet mijn favoriet, liever Outlook.

Maar goed, kwestie dus van account toevoegen naast de bestaande[/edit]

Laatst bewerkt:
Ja, heb de nieuwe account al aangemaakt in het pakket. De nieuwe account is niet beschikbaar als IMAP, alleen als POP.

Ja, Windows Live Mail, ben ik ook geen fan van... :P We gaan ons best doen :P

Hmm, zonde dat het niet als IMAP beschikbaar is.
Tegenwoordig wil iedereen zijn e-mail op verschillende apparaten altijd beschikbaar hebben, dat is met POP3 een stuk omslachtiger om te doen.

Ja, maar dat is iets waar hij voor gekozen heeft, dus ik vind het prima ;-) Je kunt altijd nog POP instellen met een kopie op de server achterlaten ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan