Mailboxen sorteren in Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rheino

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2001
Berichten
66
Hoi,

Op de zaak gebruiken we Outlook 2007. Ik heb de mailboxen van diverse collega's toegevoegd, zodat ik in hun inbox kan kijken. Is het mogelijk deze mailboxen te sorteren? Bijvoorbeeld door een mapje aan te maken 'P&O', waar alle mailboxen van P&O-collega's onder vallen. Dat maakt de lijst een stuk overzichtelijker.

Iemand enig idee?

Groeten!
 
Ik ga ervan uit dat alle mail nu in jou postvak in komt?

dan moet je mappen en regels aanmaken:

Maak in je postvak in de mappen aan met de personen die je wilt zien; bv. Postvak in HENK
Dat doe je door op Postvak in te gaan staan en dan linkermuisknop -> nieuwe map

Dan:
Ga in het hoofdscherm van outlook naar ‘Extra’ -> ‘regels en waarschuwingen’
Je maakt nu een nieuwe regel aan : Berichten controleren als ze aankomen
Je kunt nu kiezen uit heeeeeeel veeeeeel opties.
Je kiest voor de optie: verzonden aan personen of distributielijst (stap 1)

Je zult zien dat deze regel naar het vak ‘Stap 2’ verspringt.

In het vak Stap 2 klik je nu op de link ‘personen of distributielijst’

Je kunt nu het mailadres kiezen uit je contactpersonen of in het vaak aan: een mailadres invullen.

Per persoon moet je een regel aanmaken.

Succes!

Guido
 
Laatst bewerkt:
Hoi Guido,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben op de hoogte van de mogelijkheden rond regels en waarschuwingen. Wat ik bedoel is het volgende: iedereen heeft zijn eigen postvak (met daaronder een inbox, agenda etc.). Met outlook kun je je postvak delen, zodat je collega's inzage hebben in je mailbox. Zo heb ik een stuk of 20 mailboxen toegevoegd, die ik onder elkaar zie staan in de mappenlijst. Mijn vraag is of ik ze daar kan sorteren. Dus de mailboxen Kees, Piet en Klaas onder een submapje o.i.d.

Het gaat dus om mail die niet in mijn mailbox binnenkomt, maar in de mailboxen van mijn collega's en algemene mailboxen als info@bedrijfsnaam.nl. Om het overzicht over alle verschillende mailboxen te behouden, zou ik ze graag in de mappelijst sorteren.

Om voor alle collega's regels aan te maken en mail te laten doorsturen naar mijn mailbox gaat me wat te ver. Zoals gezegd, komt de mail al gewoon binnen in hun eigen mailbox.

Ik hoop dat ik mijn vraag zo wat duidelijker heb gemaakt.
 
ahum... :eek:

dan heb ik je niet goed begrepen... of heel slecht gelezen.

Kun je niet alle ' postvak in' accounts naar je map favorieten kopieren?

Dan heb je volgens mij wat je wilt. Netjes alle namen onder elkaar die je zelf in de gewenste volgorde kunt zetten.
 
Precies wat ik zoek!

Alleen jammer dat je het niet in submapjes kan zetten. Maar eigen sorteervolgorde scheelt al een hele hoop.

Dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan