maile merge + formules uit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pouletten

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Hallo allen,

Ik ben bezig met een mail merge. In excel heb ik begin en eindtijden staan. Deze zie ik als resp. 9:00 en 17:00.
Wanneer ik het in word zet met mail merge krijg ik resp: 9:00:00 AM en 5:00:00 PM. Dit verschilt ook nog eens met het feit of ik het excelbestand in kwestie open heb staan of niet. Als ik het bestand open heb staan, staat het seriele getal er ineens. Het format is ook niet consequent, want niet overal staat er AM of PM.
Ook heb ik een probleem met het gewerkte aantal uren. In excel heb ik het aangepast (celeigenschappen) dat er gewoon doorgetld wordt naar 40 uur en er dus 40:00 staat. In word komt helaas de tijd te staan die zonder door te tellen zichtbaar wordt.

Hoe los ik dit op?

groetjes

pouletten

Het maakt helemaal niks uit hoe je de cellen opmaakt in Excel, Word doet zijn eigen ding. Word kijkt dus niet naar de opmaak in je Excel bestand, alleen naar de feitelijke gegevenswaarde. Je zult in je samenvoegvelden zelf opmaak kenmerken mee moeten geven. Makkelijkste manier is om een willekeurig datumveld in te voegen met de gewenste opmaak kenmerken, en die kenmerken te kopiëren naar je samenvoegvelden.

Beste,

Bedankt voor de reactie. Ik snap niet precies wat u bedoelt met kenmerken overnemen.
Kunt u dat uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Merlyn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan