• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mailen met VBA uit excel met nieuwe versie Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woudenberger

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2023
op mijn werk, heb ik in diverse bestanden macro's gebouwd welke dan een bepaalde map mailen (niet het hele bestand). Nu heb ik de mogelijkheid in outlook om de nieuwe versie van outlook te gebruiken maar dan werken al deze macro's niet. Wie heeft hier dé oplossing voor?

De nieuwe Outlook ondersteund geen COM objecten, dus ook geen VBA.

Ook geprobeerd, werkt inderdaad niet.

Proberen heeft geen zin, want Microsoft geeft zelf aan dat het niet meer ondersteund wordt.

New Outlook Com Support.jpg

In het artikel geven ze overigens ook aan dat de twee (oud en nieuw) naast elkaar gebruikt kunnen blijven worden. In hoeverre dat voor onbeperkte tijd geldt, of alleen tijdens de introductie periode, staat er dan helaas weer niet bij.

Laatst bewerkt:
Terug naar de oude versie dus. Anders via power automate regelen

Volgens mij kan je dat gewoon vanuit je nieuwe outlook doen. Daar zit ergens een schakelaar die je kunt uitschakelen

CDO wordt door veel SMTP servers niet geaccepteerd wegens het ontbreken van TLS 1.2.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan