Mailen naar vast adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCWDPT

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Hallo,

Ik wil een worddocument verzenden via een Macro.
Ik heb de volgende commando's:
Options.SendMailAttach = True
ActiveDocument.SendMail
Dit werkt ook. Er wordt keurig een nieuwe mail gemaakt met een attachment.
Nu wil ik deze mail graag naar een vast e-mailadres sturen. Ik heb al een hele tijd gezocht op dit en andere fora. Hoe krijg ik het voor elkaar? En het zou ook fijn zijn als er een vaste tekst in het Subject en de Body komt te staan. Heeft iemand daar ook tips voor?

Alvast bedankt voor de tips.

Kijk bij menbalk/bestand/verzenden/distributielijst.
Vul daar een vast emaildres + onderwerp + commentaar in en iedere keer als het bestadn is gewijzigde en wordt afgesloten kun je het zonder macro met 1 bevestigingsklik verzenden.

Nog net niet helemaal

SNB,

Bedankt voor je reactie. Jouw instructies werken. Alleen krijg ik nu onder de mail nog te staan: Het bijgevoegde document bevat een circulatielijst. U bent de laatste in de rij. Verder rondsturen is niet nodig.
Dat heb ik eigenlijk niet nodig omdat de bijlage maar naar 1 adres hoeft worden gestuurd. Kan die regel ook weg?

Een tweede opmerking:
Als ik de macro uitvoer krijg ik de melding: 'Er wordt vanuit een programma geprobeerd toegang te verkrijgen tot e-mailadressen die u in Outlook hebt opgeslagen. Wilt u dit toestaan?'
Daarna moet ik diverse malen op 'Ja' klikken voordat de mail wordt verzonden. Is er ook een mogelijkheid om deze melding te omzeilen?

:confused:

Die waanzinnige meldingen zijn de 'verbetering' van office 2003 ten opzichte van office 2000.
Daarvoor zijn programmaatjes op internet beschikbaar zoals ClickYes.

Bedankt

Die waanzinnige meldingen zijn de 'verbetering' van office 2003 ten opzichte van office 2000.
Daarvoor zijn programmaatjes op internet beschikbaar zoals ClickYes.

OK, da's voor mij niet zo'n goede oplossing omdat ik het document gebruik als sjabloon voor meer mensen op ons netwerk. Die zouden dan allemaal clickyes moeten installeren. Dat gaat dus niet werken. En om clickyes op ons netwerk te laten zetten door de systeembeheerder, zal ook niet warm onthaald worden denk ik. Maar goed, ik weet nu in elk geval dat er geen vinkje o.i.d. is om de lastige pop-up-schermpjes te voorkomen.

bedankt.
:confused:

De netwerkbeheerder kan ook de office-beveiligingsinstellingen wijzigen. Daarmee kan het ook opgelost worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan