mailen vanuit word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans dijkstra

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Berichten
18
Ik heb sinds kort Word 2007 op een Vista machine (Aldi).
Ik kan niet rechtstreeks vanuit Word een mail versturen via Windows mail.
Blijkbaar wordt ik gedwongen om Outlook 2007 te gebruiken. Dit vind ik te ingewikkeld.
Kan het ook weer net zo simpel als vroeger met Outlook express?
Hans
 
Krijg je nog foutmeldingen?
Vind het vreemd heb hier vista en word 2000 en dat werkt gewoon goed..net nog geprobeerd..
 
Krijg je nog foutmeldingen?
Vind het vreemd heb hier vista en word 2000 en dat werkt gewoon goed..net nog geprobeerd..
Ja, maar we hebben het hier ook niet over Word 2000, maar over Word 2007.

@Hans Dijkstra:
Hoezo kan dat niet? Als je kiest voor de "Officeknop" dan "Verzenden" en tot slot als bijlage bij mail verzenden, dan is het toch een "eitje"?
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar we hebben het hier ook niet over Word 2000, maar over Word 2007.

@Hans Dijkstra:
Hoezo kan dat niet? Als je kiest voor de "Officeknop" dan "Verzenden" en tot slot als bijlage bij mail verzenden, dan is het toch een "eitje"?

Helaas kom ik nog niks verder, officeknop en verzenden al 20 keeer geprobeerd. \werkt niet.
Hans.
 
Ik heb het zojuist getest, klikte op verzenden en vervolgens wordt het mailprogramma geopend en wordt het document waarin ik werk automatisch als bijlage bijgevoegd.
 
Waarschijnlijk staat de standaard mail-client verkeerd ingesteld.

[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
Tabblad Programma's -> knop Programma's instellen -> Uw standaardprogramma's instellen -> klik Windows Mail -> "Dit programma als standaard instellen" kiezen.

Succes,

Tijs.
 
Waarschijnlijk staat de standaard mail-client verkeerd ingesteld.

[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
Tabblad Programma's -> knop Programma's instellen -> Uw standaardprogramma's instellen -> klik Windows Mail -> "Dit programma als standaard instellen" kiezen.

Succes,

Tijs.

Tijs,

Dank voor je reactie. Het leek heel veelbelovend maar ik kom er niet verder mee. Als ik iets wil verzenden via de officeknop en dan op verzenden klik dan is de optie van bijlage per email licht grijs en is dus geen optie.
Doordat Word eerst steeds naar Outlook vroeg heb ik deze gedeinstalleerd. Ook dit hielp niet. De enigste verandering die er toen optrad is het licht grijze email knopje, wat dus nu een doodlopend weggetje is geworden.

Hans.
 
Ok, nog iets dat je kunt proberen:
Start -> Standaardprogramma's -> Programmatoegang en standaardprogramma's instellen -> Kies het bolletje bij Aangepast (als het er al niet staat), klik met de muis op het dubbele pijltje-naar-beneden (aan de rechterkant van Aangepast), zet het bolletje bij Windows Mail in de sectie "Een standaard e-mailprogramma selecteren". Daarna Ok drukken.

Hopelijk helpt het.

Tijs.
 
Ok, nog iets dat je kunt proberen:
Start -> Standaardprogramma's -> Programmatoegang en standaardprogramma's instellen -> Kies het bolletje bij Aangepast (als het er al niet staat), klik met de muis op het dubbele pijltje-naar-beneden (aan de rechterkant van Aangepast), zet het bolletje bij Windows Mail in de sectie "Een standaard e-mailprogramma selecteren". Daarna Ok drukken.

Hopelijk helpt het.

Tijs.

Helaas, ook dit heeft geen effect.

Hans.
 
Dan heb ik geen tips meer, hopelijk anderen op dit forum wel.

Tijs.
 
Probeer ook eens het volgende:

- Open Windows Mail
- menu: Extra > Opties ... tabblad 'Algemeen' en klik onderaan op 'Als standaard instellen.
 
Probeer ook eens het volgende:

- Open Windows Mail
- menu: Extra > Opties ... tabblad 'Algemeen' en klik onderaan op 'Als standaard instellen.

Hallo,
Het heeft even geduurd, vakantie vandaar.
De optie als standaard instellen in bij mij lichtgrijs. Ik kan het dus niet selecteren.
Hans.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan