Mailform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japser

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
129
Hallo,

Ik weet dat hieronder ook al een topic staat over een mailform, maar dat gaat over demon dus daarom heb ik een nieuwe topic aangemaakt..

Ik wil graag een mailform op mijn website. Dit kan
door middel van een php script. Ik heb zo verschillende scripts gebruikt, maar overal krijg ik een melding, als ik hem dan aan het testen ben online, met iets als:

Code:
Warning: mail() expects at most 5 parameters, 6 given in c:\webserver\www\ \webscripters\contact.php on line 38

Warning: mail() expects at most 5 parameters, 6 given in c:\webserver\www\ \webscripters\contact.php on line 39

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit op te lossen..

mvg,
 
Laatst bewerkt:
eeh, mogen we de code zien? waarschijnlijk heb je een variabel vergete
 
Ofcourse,

Ik heb dus verschillende code's uitgeprobeerd, en elke keer krijg ik weer zo'n melding.

Ik heb bijvoorbeeld deze gebruikt. Dus 3 bestandjes aangemaakt:
adres, doorstuur en doorstuur2
Als ik m dan upload heb ik dus die 3 php
bestanden staan, maar moet ik dan niet een index.php hebben ofzo? Want welke moet ik nu openen?
En als ik op een van de files klik krijg deze melding:
Code:
systeemfout, mail kan niet verstuurd worden
Terwijl ik nog geneens een bericht heb geschreven of iets dergelijks!
Wat moet ik nu doen?
 
Geplaatst door johnny321
waarschijnlijk heb je een variabel vergete
Waaruit trek je die conclusie ?

@Japser:
Een tip: Laat al die troep van PHPFreakz maar achterwege. Hun hele script library is, als ik zo eerlijk mag zijn, bagger. Mensen die nét zijn begonnen met PHPen willen indruk op anderen maken door daar veel scripts te posten, helaas weten deze mensen nog niet veel van PHP, waardoor de scripts in 90% van de gevallen niet werken, slecht werken en/of walgelijk gescript zijn. Maar dit heb je waarschijnlijk zelf ook al gemerkt, aangezien je al meerdere scripts hebt uitgeprobeerd ... :D
Als je even op deze pagina zou kijken, daar staat wel een mooi mailscriptje :)

Succes :thumb:
 
PHP:
<?

// Variablen die aangepast moeten worden

$sitenaam = "Prut zijn Test Formulier"; // Naam van de site
$emailadres = "test@admin.nl"; // Naam van het email adres
$naam = "Prutz0r"; // Naam van de geadresseerde

// Hieronder begint het mailscript

?>

<html>

<head>
<title><? echo $sitenaam; ?> Contactformulier</title>
</head>

<body>

<table width=\"500\">

<?
if((isset($_POST['naam']) == FALSE) || (isset($_POST['email']) == FALSE) || (isset($_POST['bericht']) == FALSE))
{
  echo "<form method=\"POST\">\n";
  echo "<tr><td><b>Naam:</b></td><td><input type=\"text\" name=\"naam\"></td></tr>\n";
  echo "<tr><td><b>Uw email adres:</b></td><td><input type=\"text\" name=\"email\"></td></tr>\n";
  echo "<tr><td valign=\"top\"><b>Bericht</b></td><td><textarea name=\"bericht\" cols=\"30\" rows=\"13\"></textarea></td></tr>\n";
  echo "<tr><td></td><td><input type=\"submit\" value=\"Go !\"></td></tr>\n";
  echo "</form>\n";
}
else
{
  if($_POST['naam'] == "" || $_POST['email'] == "" || $_POST['bericht'] == "")
  {
    echo "<tr><td>Je hebt lege velden gelaten! Ga <a href=\"javascript:history.back(-1)\">terug</a> en probeer opnieuw</td></tr>\n";
  }
  else
  {
    mail($emailadres, "Email vanaf " . $sitenaam, "Beste " . $naam . "\n\n" . $_POST['naam'] . " heeft je een mail gestuurd:\n" . $_POST['bericht'] . "\n\nInformatie:\nNaam: " . $_POST['naam'] . "\nEmailadres: " . $_POST['email'] . "\nIPadres: " . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "\nTijd en datum: " . date("d-m-Y") . " om " . date("H:i"));
    echo "<tr><td>Uw mail is verzonden en als er een geldig email adres is opgegeven zal U zo snel mogelijk antwoord van ons krijgen</td></tr>\n";
  }
}

?>

Pas de variablen bovenaan het script aan en het zou moeten werken. Je kunt nog een Stylesheet meenemen voor de stijl :thumb:
 
Dit is een compleet nieuw script? Of bij welke moet ik deze zetten?
Verder heb je dan dit:
PHP:
$sitenaam = "Prut zijn Test Formulier"; // Naam van de site
$emailadres = "test@admin.nl"; // Naam van het email adres
$naam = "Prutz0r"; // Naam van de geadresseerde
Bij site naam de naam van mijn site toch?
Bij emailadres mijn email adres toch?
Bij naam mijn naam toch?

Gr.
 
Klopt, als je de" wilt gebruiken, moet je \" doen. Dan krijg je toch " te zien. En ik heb idd ffies een script geschreven. Staat nu ook op n00bies.com :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan