mailforms en de link tussen PHP en MySQL

Status
Niet open voor verdere reacties.

fullcircle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2009
Berichten
4
Als beginnend webdesigner/developer tegen het volgende probleem aangelopen:

Ik wil op een website gasten de mogelijkheid bieden te reserveren via de site. Het formulier heb ik reeds gemaakt in Dreamweaver maar nu moet de functionaliteit er nog in dat:

1. het formulier verzonden wordt naar het mailadres van de website
2. de verzender een bevestiging ontvangt van de reservering
3. het na het verzenden redirect naar de homepage

Ik heb al een PHP script aangepast aan mijn formuliervelden.

Dan nu de daadwerkelijke vragen:

1. Moet het PHP script worden embedded in de <form> tag of kan dit als afzonderlijk document?
2. Wat is de rol van MySQL in dit geheel m.a.w. moet ik een database aanmaken om het script daadwerkelijk te verwerken?

Ik heb me al helemaal de blubber gezocht op het net maar nog nergens iets gevonden wat de relatie uitlegt tussen PHP en MySQL.(vaak alleen PHP mailforms)

Alvast bedankt voor alle hulp
 
Je hebt MySQL niet nodig voor de functionaliteit die je beschrijft. Alleen als je ergens alle reserveringen bij wil gaan houden buiten de mailbox zou dat eventueel een optie zijn.

Wat betreft het php script; die staat over het algemeen in een los document.

Wat je het beste kunt doen is zoiets:

HTML:
<form action="verwerk.php" method="POST">
<!-- form hier -->
</form>

Als iemand dan de form instuurt, wordt de pagina verwerk.php aangeroepen, met alle variabelen die hij ingevuld heeft in de $_POST array.
Je kunt vanaf daar de mail versturen, een bevestiging terugsturen, en hem dan redirecten.

De makkelijkste redirect optie is een location header:
PHP:
header( 'Location: nieuwepagina.php' );

Houd er wel rekening mee dat je dan nog GEEN output gestuurd mag hebben, zelfs geen spatie!

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan