Mailgroep maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Titto

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
Berichten
55
Hallo,

Ik zou graag een mailgroep kunnen maken zoals op www.seniorennet.be .
Het moet mogelijk zijn dat iedereen zich kan registreren en mails kan sturen die naar elk lid automatisch verzonden worden en dat iedereen kan antwoorden.

Wie kent er zo'n goede GRATIS dienst waar ik het kan starten of wie weet er hoe ik het zelf kan maken?
 
waar op gebruik je het ??? hotmail of outlook?? of iet anders...
 
ja maar gebruik je de website voor versuuren of via een progama
 
dan gaat het zo: klik>Naamloos.png en dan naar: Naamloos.jpg en klik dan op nieuw ditstributielijsten dan Naamloos.jpg en dan kom je wel verder
 
Hmm, het is niet echt wat ik bedoelde.
Het zou dus echt op de website zelf moeten gaan. Zoals u kan zien op www.seniorennet.be .

Men registreert zich om aan een mailgroep mee te doen en kan vanuit een inlogpagina op de website ofzo nieuwe berichten insturen naar alle leden. (lief modereer ik eerst elk bericht)

En dan kunnen andere hierop weer antwoorden via hun eigen mail of via de website ofzo.
 
Dit soort correspondentie-mailgroepen worden tegenwoordig niet veel meer gebruikt ivm met spam (het is makkelijk om je even te registereren en vervolgens de hele groep te spammen) en dat soort berichtgeving is overgenomen door Forums (voor het lid naar lid contact) en Nieuwsbrieven (voor het site naar iedereen contact), denk dat je beter een van die dingen kunt nemen.

Ik weet niet of er nog betrouwbare mailgroep scripts zijn die doen wat jij wil gezien hoe weinig dat nog gebruikt wordt.
 
Het is dus wel de bedoeling dat ik elk bericht kan moderen voor het werkelijk verstuurd wordt in de groep. Dus spam zal hier niet aan te pas komen.

Een forum hebben we al, maar dat draait niet zo goed.
En ik heb nog websites zoals seniorennet gezien die en een forum en een mailgroep hebben, zou het dus graag eens uitproberen.

Ik heb de discussiegroepen van Google eens geprobeerd maar dat vind ik niet zo goed.
Bijkomend nadeel is dat men gmail moet gebruiken om mee te kunnen aan de groep, en dat is niet de bedoeling.
Ik wil dat iedereen (ook niet gmail-gebruikers) moet kunnen deelnemen.
 
Het is dus wel de bedoeling dat ik elk bericht kan moderen voor het werkelijk verstuurd wordt in de groep. Dus spam zal hier niet aan te pas komen.
Dan ben jij dus als moderator het spam-filter, en daar kan je het misschien nog wel eens best druk mee krijgen! ;)

Een forum hebben we al, maar dat draait niet zo goed.
Heb je een idee waarom het forum niet zo goed draait? En heb je redenen om aan te nemen dat een mailgroep dan wel zal werken? Kan je ergens uit afleiden dat er behoefte is aan een mailgroep?
 
Laatst bewerkt:
Waarom het forum op www.zee-online.be/forum niet zo goed draait weet ik niet.

Neen, er is nergens een aanleiding om zo'n mailgroeps te maken, maar het leek me leuk om dat te beginnen op de website. Of niet soms? :s
 
O ja, alles is leuk! ;)

Maar als je iets te doen zoekt om de site te verbeteren: waarom maak je er niet een mooie css-opmaak van in plaats van het x-aantal tables (in tables, enz.)?
Dan wordt de html simpelweg:
HTML:
<body>
   <div id="header">
   ...
   </div>

   <div id="menukolom">
   ...
   </div>

   <div id="middenkolom">
   ...
   </div>

   <div id="rechterkolom">
   ...
   </div>

   <div class="clear"><!-- #footer altijd onder de hoogste kolom --></div>

   <div id="footer">
   ...
   </div>
</body>
Dan ben je mooi al die <tr>'s en <td>'s kwijt, die er op elke pagina opnieuw ingeplakt moeten worden.
Eén link naar een css-stylesheet op elke pagina, en je bent van alles af! :)
 
Ok, ik kijk het even na straks.
Maar heb je al iets om zo'n gratis mailgroep te kunnen beginnen?

Ik zou het wel graag gratis willen hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan