Hey,
Ben nog steeds bezig met een formulier.
Loop nu tegen een probleem aan om het bestand te email naar verschillende mensen.
Het punt is dat niet elk formulier naar dezelfde mensen moet gaan.
Dit is allemaal afhankelijk van wat mensen invullen in het formulier.
Nu dacht ik dus op een tweede blad in Excel een lijst te maken met de mensen die de email kunnen krijgen. Dan achter elke cel een constructie te maken als bepaalde opties WAAR zijn dat dan deze persoon ook de email krijgt.
Op het internet zijn genoeg voorbeelden te vinden die kunnen doen wat ik wil.
Alleen kom ik er niet uit om mijn versie werkende te krijgen.
Misschien kunnen jullie mij vertellen wat ik verkeerd doe.
In blad1( blad2) staat de code die ik graag wil gebruiken.
In ( Sheet1) overdrachtsormulier 2.0 staat ook een code voor een email.
Maar die heeft geen variable email lijst.
Bekijk bijlage Helpmij versie.xlsm
Ben nog steeds bezig met een formulier.
Loop nu tegen een probleem aan om het bestand te email naar verschillende mensen.
Het punt is dat niet elk formulier naar dezelfde mensen moet gaan.
Dit is allemaal afhankelijk van wat mensen invullen in het formulier.
Nu dacht ik dus op een tweede blad in Excel een lijst te maken met de mensen die de email kunnen krijgen. Dan achter elke cel een constructie te maken als bepaalde opties WAAR zijn dat dan deze persoon ook de email krijgt.
Op het internet zijn genoeg voorbeelden te vinden die kunnen doen wat ik wil.
Alleen kom ik er niet uit om mijn versie werkende te krijgen.
Misschien kunnen jullie mij vertellen wat ik verkeerd doe.
In blad1( blad2) staat de code die ik graag wil gebruiken.
In ( Sheet1) overdrachtsormulier 2.0 staat ook een code voor een email.
Maar die heeft geen variable email lijst.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
'For Tips see: http://www.rondebruin.nl/win/winmail/Outlook/tips.htm
'Working in Office 2000-2016
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Dim cell As Range
Application.ScreenUpdating = False
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
On Error GoTo cleanup
For Each cell In Columns("F").Cells.SpecialCells(xlCellTypeConstants)
If cell.Value Like "?*@?*.?*" And _
LCase(Cells(cell.Row, "G").Value) = "yes" Then
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
On Error Resume Next
With OutMail
.To = cell.Value
.Subject = "Reminder"
.Body = "Dear " & Cells(cell.Row, "K").Value _
& vbNewLine & vbNewLine & _
"Please contact us to discuss bringing " & _
"your account up to date"
'You can add files also like this
'.Attachments.Add ("C:\test.txt")
.Display 'Or use Display
End With
On Error GoTo 0
Set OutMail = Nothing
End If
Next cell
cleanup:
Set OutApp = Nothing
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Bekijk bijlage Helpmij versie.xlsm