mailing brieven

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobelvin

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
hallo,

ik heb een database met gegevens in een excel bestand met colomtitels, in word heb ik een mailing brief gemaakt die gegevens ophaald uit het excel bestand, een van die gegevens in excel heeft het volgende formaat 012345-123-12 dus 6 cijfers, streepje, 3 cijfers, streepje, 2 cijfers, in mijn mailing brief staan deze cijfers echter allemaal achter elkaar dus zonder streepjes 01234512312

hoe kan ik dit verhelpen en correct laten weergeven??:rolleyes:

alvast bedankt,
danny

Simpel antwoord: niet. Word haalt de inhoud van de cellen op uit Excel, nooit de opmaak. Die zul je dus in je Word veld opnieuw moeten maken. Als het een numeriek veld betreft is dat nog behoorlijk lastig omdat je het jezelf nogal moelijk maakt met dit format. Word kan dat namelijk niet aan. Dit (012345_123_12) zou prima kunnen met deze opmaak: { NUMWORDS \# "000000_000_00" \* MERGEFORMAT }. Maar als je de underscore vervangt door een koppelteken, beschouwt Word het als een minteken en werkt de opmaak niet. En dan moet je dus met een ingewikkelde constructie de string uit elkaar trekken met Left, Mid en Right en ze als 3 losse velden samenvoegen.
Andere optie is natuurlijk om de waarde niet als opmaak te doen, maar letterlijk in de cel te zetten. Dan zien zowel Word als Excel het als tekst, en is er niks aan de hand.

hallo,

sorry voor het late antwoord ! (was even weg op lang weekend) maar bedankt voor de info, ik probeer hiermee alvast verder te komen ! ;)

groetjes, :thumb:
danny

Geen probleem natuurlijk; als je pas laat leest, heb je ons er niet mee, maar alleen jezelf :D.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan