Mailing list vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReneRijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Hoi allemaal,

Vraagje want ik kom er niet uit.
Ik heb een query van namen en nummers. Nu wil ik straks mailtjes gaan versturen waarin de nummers komen te staan per naam.

Het probleem is dat ik via de verzendlijst functie van word het mooi kan maken maar ik heb bv 10 nummers met 10X dezelfde naam. Dus er komen dan 10 mailtjes met 1 nummer ipv 1 mailtje (per naam) met 10 nummer.

Als ik een rapport maak dan zet access netjes alle nummer behorende bij 1 naam bij elkaar.

Hoe krijg ik dit voor elkaar in samenwerking met word?

Zie bijlages,
1st plaatje is het rapport wat goed werkt.
2de plaatje is de bijbehorende query. (als deze in word wordt geladen dan snap je dat er dubbele namen uit voort komen)

Ik hoop dat het ea een beetje duidelijk is zo en alvast bedankt voor het meedenken.

Peace,
René

rapport.JPG query.JPG

Laatst bewerkt:
En waarom verstuur je de lijst niet via Access?

Omdat ik het met word erg makkelijk vind om een mailing te maken.
Ik zou niet weten hoe ik dat vanuit Access makkelijk zou kunnen doen. :confused:

Peace,
René

Vanuit Access kun je prima je rapport mailen. En dan heb je exact de opmaak zoals in je rapport. Exporteren naar Word gaat wel, maar is tig keer meer werk... Als je dat niet erg vind, mag je het van mij uiteraard in Word doen, maar een samenvoeging in Word gaat altijd op basis van één record; wat jij wilt kan in beginsel niet. Daar moet je dus behoorlijk omheen gaan werken.

Aha ok en kun je mij dan ook in de goede richting wijzen hoe je dat doet?

alvast bedankt voor de reply's.

Peace,
René. :thumb:

Dat is een beetje afhankelijk van hoe je wilt mailen. Wil je met één klik alles mailen, of eerst een selectie kunnen maken, of één record op basis van een formulier etc.

Ik denk dat ze willen dat er een overzicht uitgaat waarbij iedereen wordt gemaild. Al zou een keuze ook leuk en handig zijn. Maar zover ik het weet is dat niet de eerste opzet.

Even voor de duidelijkheid,

Er is dus een bestand met namen/klanten en doosnummers. 1 Klant kan meerdere doosnummers hebben.
Voor mij is het vervelende dat de namen/klanten in deze lijst net zoveel voorkomen als dozen die de klant heeft.
Er moet dus een lijst uitrollen van hoeveel en welke dozen die klant heeft.

Dat is met een draaitabel heel eenvoudig op te zetten maar daar heb je niks aan. :)

in een rapport krijg ik dat wel voor elkaar zoals je in de eerste post kunt zien op het plaatje.
Maar hoe nu dus verder?

Peace,
René :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan