Maillist script moet de .htaccess en htpasswd aanpassen maar hoe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter H&R
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

H&R

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Ik ben bezig met een maillist op te zetten. (maillist.pl)
alles is nu geconfigureerd zoals het moet, maar nu moet ik volgens de handleiding telnet of ssh gebruiken om een aantal commando's in te voeren zodat er een password en naam aangemaakt gaat worden.

kijk maar even hieronder naar de handleiding:

Start Telnet of SSH op en login op je account
Type het volgende in (waarbij [pad] het pad is naar de directory /cgi-bin/maillist/admin/ zonder eindslash):
htpasswd -c [pad]/.htaccess administrator
Doe wat het programma van je vereist.
Pas het bestand /cgi-bin/maillist/admin/.htaccess aan zodat het er zo uit ziet (waarbij [pad] het pad is naar de directory /cgi-bin/maillist/admin/ zonder eindslash):
AuthName "Admin Login"
AuthType Basic
AuthUserFile [pad].htpasswd
require valid-user
Start je broweser op en tik het url van adm.pl in...

mijn hosting gebruikt geen telnet wegens de slechte veiligheid maar kan het niet op een andere mannier waardoor ik telnet of ssh niet nodig hebt?

Hoi Niels bedankt ik ga straks kijken naar de linkjes die jij opgaf en als ik er niet uitkom dan meld ik mij hier weer.

Helaas het lukt mij niet om de .htaccess aan te passen. weet iemand nog een beter maillist progje?

maak een tekstbestand met notepad en neem daar de htaccess in over. Pas hem dus wel aan zodat het pad klopt.

Doe hetzelfde voor htpasswd.

Sla ze beide op. (als htaccess.txt en htpasswd.txt)

Uploaden naar de goede mappen.
Hernoemen naar .htacess en .htpasswd.

testen.

klaar.

t.

Hoi teacher,

het tekst bestand maken dat begrijp ik maar wat bedoel je met "neem daar de htaccess in over" ? waar kan ik dat dan vinden? en dat geld het zelfde voor htpasswd? ik begrijp niet wat je bedoelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan