• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mailmerge in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

diana1965

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2015
Ik heb een excel-document en in dat document wil ik samenvoegen. Ik weet hoe ik moet samenvoegen in word maar dit wil ik dus in excel. Is dat mogelijk? (mailmerge dus).

Ik weet hoe ik moet samenvoegen in word maar dit wil ik dus in excel.
Als ik zoiets lees denk ik altijd: WAAROM???? Je hebt prachtige baby in de wieg liggen (gegevens in Excel en samenvoegen met Word) en dan wil je een mismaakt monstertje met een arm, een half been en een dubbele neus hebben...

Samenvoegen is een functie van Word, niet van Excel. Dat is vaak wel de basis voor je gegevensbestand. Excel is uiteraard ook geen tekstverwerker, dat is Word wel.
Wil je iets dat er een beetje op lijkt, stap dan over op Access. Dan heb je tabellen (de Excel tak) en rapporten (de Word tak) in één. En dan kan het dus wel met een pakket.
Wil je toch in Excel gaan ‘samenvoegen’, dan mag je alles bij elkaar programmeren denk ik. Maar je zult het nooit zo mooi krijgen als in een samenvoeging met Word, of als in een rapport in Access. Maar je mag het uiteraard best proberen!

Ik snap je antwoord en ik ben er ook niet van. Maar ik heb helaas een formulier wat is opgemaakt in Excel (ook niet mijn keuze) en dat moet ik personaliseren met gegevens (250 stuks). Het was ook maar een vraag. Ik maak wel stickers. Toch bedankt voor je tijd.

Als het alleen maar gaat om wat NAW gegevens verversen en dan afdrukken, is dat niet zo moeilijk... met een paar regels vba is dat op te lossen. Een gedegen voorbeeld bijlage is dan wel héél belangrijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan