mailmerge in outlook met emailadressen uit excel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter juul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

juul

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Berichten
261
Beste lezers,

Ik wil graag een bericht sturen naar meerdere email-adressen die ik in excel heb staan.
Daarnaast wil ik in per bericht ook de naam,adres en woonplaats van de betreffende personen toevoegen (mailmerge ?)

Hoe doe ik dat ?
Alvast bedankt voor de hulp !
 
Hoi,

Dan lijkt het me niet meer dan logisch, dat je die gegevens uit Excel eerst importeert in Contactpersonen van Outlook.
 
Ik ben er zelf al uit gekomen :

Ik heb in excel 4 kolommen gemaakt :
kolom 1 : email-adres
kolom 2 tm 4 : naam, adres, woonplaats

Ik open word en maak een hoofd document
Ik start vervolgens mailmerge.
En dat spreekt voor de rest voor zich :
- er wordt eerst gevraagd in welk bestand de email-adressen staan (in welke kolom in excel)
- vervolgens welke variabelen ik wil gebruiken (in welke kolommen in excel).

Tenslotte klik je op "electronic mail", en de emails worden verzonden in outlook.
 
Hoi,

Ja, helemaal goed.
Maar je hebt je vraag in de rubriek 'Outlook' gezet en dús veronderstelt dat dat je vanuit Outlook wilt werken.
Je kunt uiteindelijk ook mailmerge plegen vanuit Word i.c.m. Outlook i.p.v. Excel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan