Mailmerge: meerdere records ( vanuit 2 tabellen) op 1 blad ( MS ACCES & MS WORD)

Status
Niet open voor verdere reacties.

180miles77

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2013
Er dient een mailmerge of op een andere manier gemaakt te worden waarmee men op een blad de naam van de lln ( klas, klas nr) en vanuit een andere tabel het lokaal, het beginuur, het vak en de dag kan krijgen voor de examens. Dit blad dient voor elke lln individueel te worden afgedrukt want dit kan van persoon tot persoon verschillen.

Het probleem is dus dat wanneer ik mijn mailmerge maak ik 2 pagina's voor 2 examens krijg wat dus eigenlijk 1 pagina moet zijn.

Bv
Jan Dierickx 6P 8
10u30 Wiskunde A03 (lokaal) Woensdag 29 Maart
11u30 Frans A04 Dinsdag 30 Maart

--> dit toont hij dus op 2 bladzijden en dit zou dus op 1 bladzijden moeten komen want dit is enkel voor 1 leerling iemand een idee hoe dit moet ?

Laatst bewerkt:
Als je deze vraag in het VBA forum of het Access forum had gesteld had je wellicht sneller antwoord gehad; in Word is het heel erg lastig om lijsten samen te voegen zoals jij dat wilt. In Access kun je daar ofwel een rapport voor maken (een hele simpele en snelle oplossing) of het programmeren in VBA. Dus als de vraag nog speelt...

Als je deze vraag in het VBA forum of het Access forum had gesteld had je wellicht sneller antwoord gehad; in Word is het heel erg lastig om lijsten samen te voegen zoals jij dat wilt. In Access kun je daar ofwel een rapport voor maken (een hele simpele en snelle oplossing) of het programmeren in VBA. Dus als de vraag nog speelt...
De vraag speelt nog steeds , wanneer ik dit had gemaakt in acces kreeg ik oftewel de lelijke database layout of krijg ik maar 1 lokaal,examen per persoon weet u waar dit aan ligt ?

Een lelijke rapportlayout ligt aan jezelf; als je zelf een rapport ontwerpt kan dat er net zo mooi (of lelijk) uitzien als een Word rapport. Als je maar één lokaal/examen per persoon krijgt, heb je nog niet goed gegroepeerd. dat zou op LeerlingID moeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan