• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mailmerge met berekende gegevens uit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ron woodman

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Berichten
61
Hallo,

Ik heb een vraag mbt mailmerge van Word en Excel.
In Word een formulier gemaakt die berekende gegevens uit excel ophaalt en deze merged in brieven per medewerker. Het betreft salarisgegevens die via excel berekend worden en vervolgens dus in het formulier geplaatst worden door mailmerge.

Echter bij een aantal rubrieken krijg ik heel veel decimalen. Zoals uit vet voorbeeldje blijkt;
WW werknemersdeel 3,8500000000000001 % max € 172,47999999999999

In excel staat 3,85 en 172,48. De cellen zijn als getal benoemd met 2 decimalen maar als ik ze koppel dan krijg ik 3,8500000000001 als resultaat van de cel met 3,85 die ik opvraag.

Nog een beetje duidelijk?

Hoe kan ik dat aanpassen heb van alles geprobeerd o.a.;
nieuwe kolom toegevoegd met afronden(a1;2) waarbij a1 de waarde 3,85 heeft
de cel a1 vermenigvuldigt met 1 dit resultaat in de brief laten mergen maar geeft hetzelfde resultaat

Ik weet het niet meer. Heb ook nog gekeken in veldwaarde (in het merge document) maar kan daar niets vinden.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleempje??

Alvast bedankt voor het meedenken

Groet, Ron
 
Hallo Ron

Al eens geprobeerd met een nieuwe kolom toe te voetgen waarin je volgende formule zet:

=INTEGER(A1*100)/100

MVG - Marrosi
 
Hi Marrosi,

Ik heb je formule gekopieerd en in een nieuwe kolom toegevoegd maar de uitkomst blijft hetzelfde. Heel raar??

Maar bedankt voor je reactie !

O ja, de velden waar er veel decimalen in het formulier komen zijn allemaal verwijzingen naar een veld op een andere tabblad in excel. M.a.w. op tabblad 1 vul ik parameters in en op tabblad 2 de berekeningen. Als ik een parameter nodig heb in het formulier moet ik op tabbald 2 een celverwijzing naar het 1e tabblad doen om de parameter af te kunnen drukken in het formulier en dit gaat dus "verkeerd". Omdat mailmerge alleen mogelijk is van 1 tabblad en niet meerdere. Misschien dat dit helpt bij het zoeken naar een oplossing. De parameters moet ik wel in een ander tabblad zetten omdat deze gegevens elk jaar wijzigen. Op tabblad 2 "plak" ik persoonsgegevens in de 1e 3 kolommen en de andere kolommen berekenen van alles met de parameters en depersoonsgegevens.

Snapt iemand het nog?


Groet, Ron
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het bestand op een andere computer gezet en gemerged, en daar gaat het de ene keer wel goed en de andere keer weer niet. Ik begrijp er helemaal niets meer van?

De decimalen komen blijkbaar uit de windows instellingen of zo?

Groet, Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan