Mailmerge met doucument en watermerk

bikerron

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Hoi,
Ik heb een document met watermerk, logo en tekst. Kortom een standaard tekst, in dit geval, met vereniging lay-out.
In het voorbeeld, vóór het verzenden, ziet alles er goed uit maar tijdens het verzenden is het Logo en watermerk niet meer aanwezig. Ik verzend als HTML.
Is hier wat aan te doen?

Ron

Bijlagen

Een mailmerge maakt een nieuw document aan op basis van een standaard sjabloon. Daar zitten geen afbeeldingen in. Wellicht lukt het beter als je een sjabloon gebruikt, want ik hoop (weet het niet zeker, want nog nooit getest) dat de sjabloon dan gebruikt wordt. Al heb ik geen idee of dat dan ook (stel dat het werkt met een brief) werkt met een mail verzending. Want ook dat nooit getest :).

Wil je dat we e.e.a. netjes kunnen testen, stuur dan ook een databestand mee met de juiste velden en wat dummy data. Mij ontbreekt de lust (en zin, en dat dan eigenlijk altijd wel ;)) om dat zelf na te maken.

Octafish,
dank voor je snelle reactie,
Ik lees hieruit dat je er wel naar wil kijken.
In de bijlage 2 bestanden waar ik mee aan het testen was met als resultaat: een "blanco" mail. Logo weg en watermerk weg
Ron

Bijlagen

Ik denk dat je het alleen maar met de layout kan doen als je het document als bijlage verstuurt; dan krijg je het Word document, en daar zit de opmaak dan uiteraard wél in. Ik vermoed (met enige zekerheid) dat het zo niet gaat lukken, tenzij je de hele procedure via VBA gaat regelen. Sowieso moet je van je Word document eerst een Outlook sjabloon maken. Want een Outlook sjabloon is niet hetzelfde als een Word sjabloon, al was het maar omdat mail geen Kop- en voetteksten kent, en geen paginanummers etc.

Dit is de opgemaakte HTML tekst in de mail:

Mail.jpg

En dit is het document met logo:
Document.jpg

Kortom: ik denk dat de HTML opmaak hierbij ophoudt; tekst is prima maar afbeeldingen moet je toevoegen aan de sjabloon.

Oke, dan moet ik dis opzoek naar hoe je een Outlook sjabloon beschikbaar kunt krijgen, of alles als een bijlage versturen

Vanuit een Mailmerge gaat dat sowieso niet (denk ik), dus je zult het hele proces moeten automatiseren. Zelf zou ik de moeite er niet insteken, en de bijlage optie gebruiken.

Andersom weken kan natuurlijk ook: een mail merge maken vanuit Outlook. Daar gebruik je immers hetzelfde bronbestand voor als in je Word merge. Dus de template in Outlook maken, en Word er buiten laten.

Terug
Bovenaan Onderaan