Mailmerge met een variabele in de onderwerp regel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gosee

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo allemaal,

Ik kan prima een mail merge doen vanuit een word bestand en excel waarin de namen en email adressen heb.
Wat mij niet lukt is om een onderwerp regel te hebben die ook persoonlijk is.
Voorbeeld

In word heb ik staan
Beste «fname»,

blablablabla ........

en daar komt keurig de voornaam van het betreffende actieve record te staan
Maar ik wil ook graag in het onderwerp de «fname» hebben met een vaste tekst
dus :
Beste «fname», ben je van plan te gaan blablabla

Kan iemand mij helpen hoe ik dit voor elkaar krijg.

Mijn dank is groot :)

Helaas, je wilt iets dat niet kan. Althans: niet met de versies waar ik mee werk (t/m 2010). Het kan eigenllijk alleen als je de volledige mailmerge in VBA maakt.

Helaas, je wilt iets dat niet kan. Althans: niet met de versies waar ik mee werk (t/m 2010). Het kan eigenllijk alleen als je de volledige mailmerge in VBA maakt.

Dank je wel voor je reactie.
Heb je dan een voorbeeld in VBA voor mij?
Alvast bedankt

Als je zo druk bent als ik (of dat pretendeert ;) ) dan stel je prioriteiten van wat belangrijk is, en dus opgelost moet worden, en wat niet. Dat laatste krijgt dan een lage tot geen prioriteit. Dit soort 'problemen' staat bij mij zo'n beetje op de onderste tree van een best hoge ladder :). Persoonlijk ben ik meer dan happy met de mogelijkheid om de brief/mail geheel te personificeren en het onderwerp algemeen te houden. Het vraagstuk heeft, kortom dus geen voor mij geen enkele waarde en het voegt ook niets toe aan functionaliteit of gebruikersgemak. Eerlijk gezegd vind ik het de geïnvesteerde tijd dus nauwelijks waard. Maar hier staat wel zo'n beetje uitgelegd wat er bij komt kijken, geloof ik.
Neemt niet weg dat ik je uiteraard alle succes wens bij de oplossing :).

Als je zo druk bent als ik (of dat pretendeert ;) ) dan stel je prioriteiten van wat belangrijk is, en dus opgelost moet worden, en wat niet. Dat laatste krijgt dan een lage tot geen prioriteit. Dit soort 'problemen' staat bij mij zo'n beetje op de onderste tree van een best hoge ladder :). Persoonlijk ben ik meer dan happy met de mogelijkheid om de brief/mail geheel te personificeren en het onderwerp algemeen te houden. Het vraagstuk heeft, kortom dus geen voor mij geen enkele waarde en het voegt ook niets toe aan functionaliteit of gebruikersgemak. Eerlijk gezegd vind ik het de geïnvesteerde tijd dus nauwelijks waard. Maar hier staat wel zo'n beetje uitgelegd wat er bij komt kijken, geloof ik.
Neemt niet weg dat ik je uiteraard alle succes wens bij de oplossing :).

In ieder geval bedankt en ik begrijp je wel.
Inmiddels heb ik toch wat gevonden en dat lijkt te werken :D
Dus probleem lijkt opgelost :thumb:

Kun je die oplossing posten? Wellicht zijn er meer mensen die dit willen en nu zitten te karsetanden dat er wél een oplossing is, maar niet hier :).

Het zal best werken (bij mij niet, maar daar gaat het ook niet om den ik) maar het kan volgens mij een heel stuk simpeler:
Code:
        sOnderwerp = ", ben je van plan te gaan stemmen voor de OR Zakelijk?"
        Do While i > 0
            .MailSubject = "Beste " & .DataSource.DataFields(i).Name & sOnderwerp
            i = i - 1
        Loop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan