mailprogramma van linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzmenz

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
Laatst zag ik op een netbook met linux een heel fijn mailprogramma: een soort outlook express, maar je hoeft alleen maar je gebruikersnaam en ww in te vullen en je mail wordt keurog binnengehaald. Geen gedoe met smtp en pop3 servers dus.
Nu vroeg ik me af: hoe heet dit programma, waar vind ik het en kan ik het ook op een windowscomputer installeren?
:)

Volgens mij is dat het eerste mail-programma ter wereld die zonder provider gegevens toch je mail kan ophalen :)
Was dat niet gewoon de webmail van de provider zelf?

waarschijnlijk werd de mail onderwater automagisch opgehaald en in de lokale mailbox gezet zonder dat het mailprogramma daarvoor geopend werd. en het mailprogramma opende alleen de lokale mailbus van de gebruiker maar.

Dat automagische gedeelte is dan wel gewoon ingesteld met provider gegevens.

het was niet gewoon webmail, het was een programmaatje dat op outlook express leek..

Er moet iets ongesteld zijn.
Er kan geen mail worden opgehaald, zonder provider gegevens.
Immers: Er zijn meer mensen op de wereld met dezelfde voor en achternaam. En in een verschillend land wonen met een andere provider.

Maar daar heb je toch een wachtwoord voor? En een emailadres hoort maar bij 1 persoon. Je vult dus alleen je emailadres en ww in (en niet je gebruikersnaam, dat was een foutje van me).

Deze software bestaat, ik kan alleen ff niet meer op de naam komen.

Voor de techneuten het is vrij simpel:
Op basis van het domein in het e-mailadres raadt het de juiste e-mailservers (simpel weg door pop, pop3, mail als voorvoegsel te proberen). Het e-mail adres of het gedeelte voor '@'-teken wordt gebruikt als gebruikersnaam en de uitgaande mail server is op dezelfde wijze te raden als de inkomende mailserver, of door de gegevens van de whois van het IP-adres te bekijken.

Sorry dat ik de naam niet weet, maar ik heb er in ieder geval wel over gehoord.

Ok, dat is wel frustrerend ;)

Als je erop komt: let me know!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan