Mails backuppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hilde019

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2006
Berichten
231
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen, maar eesrt moet ik zeker zijn dat ik al mijn mails kan overzetten. Dat is voor mij namelijk heel belangrijk.

Weten jullie een programma (gratis of betalend) dat dit doet zonder dat ik 1 mail kwijt ben?
 
De meeste mailprogramma's hebben een mogelijkheid om mails (en adressen) te exporteren naar een bestand, dat ingelezen kan worden door een ander programma.

In Outlook is dit te vinden onder 'Bestand' - 'Importeren en exporteren'.
 
Outlook Express (Windows XP)
Outlook Express slaat de database met e-mailberichten standaard op in de map C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\Outlook Express\. Maak een back-up van de DBX-bestanden in deze map door ze met behulp van de Windows Verkenner te kopiëren naar een veilige locatie. De back-up kan na herinstallatie van Windows weer worden teruggezet door deze over de zojuist door Outlook Express aangemaakte DBX-bestanden heen te kopiëren. Het is echter beter Outlook Express te laten verwijzen naar een databasemap op een andere partitie, zeker wanneer er nog een systeemback-up gemaakt gaat worden. De database kan eventueel ook vanuit Outlook Express zelf worden geëxporteerd.

TIP: Wees voorzichtig met het terugplaatsen van de e-maildatabase op het nieuwe systeem. Werk altijd met een kopie en niet met de originele DBX-bestanden. Plaats de database pas terug nadat alle updates van OE zijn uitgevoerd. Soms raken namelijk gegevens verloren wanneer een database, gemaakt met een nieuwe versie, wordt geplaatst op een systeem met een oudere versie van OE.

Contactpersonen worden in het Windows-Adresboek opgeslagen. Dit WAB-bestand staat in de map C:\Documents and Settings\inlognaam\Application Data\Microsoft\Address Book\. De gegevens van de contactpersonen worden veiliggesteld door het WAB-bestand te met behulp van de Windows Verkenner naar een veilige locatie te kopiëren. Is het WAB-bestand onvindbaar, maak dan gebruik van de gratis tool Outlook Express Tweaker (download). Dit programma is tevens erg handig voor het veranderen van de standaard opslaglocatie van het Windows Adresboek.

TIP: Bij gebruik van meerdere identiteiten binnen dezelfde gebruikersaccount moeten ook meerdere databases worden veiliggesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan