Mails in Office outlook 2003 terug te vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Btje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2009
Berichten
4
Ik heb een geheugen probleem gehad, doorgebrand :( en het moederbord is onherstelbaar beschadigd.
Dus plaatste ik de HD als "slave" (nu E: station) in een andere pc, ook draaiend op XP. Die HD is door de "oudere" bios herkend en werkt dus met alle data zichtbaar.

M'n mail programma was en is terug Office outlook 2003.
Maar kan ik m'n oude mails en adressen terugvinden en importeren op de nieuwe systeenschijf (nu C:)?
Ik heb me al rot gezocht achter .dbx en .wab bestanden op de E:, maar bestaat er geen tool voor om die in de herinstalleerde outlook te importeren op de C:

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Office 2007 maar de gegevensbestanden kan je gewoon importeren met outlook zelf.
Bij mij staat het .pst (bevat mail, agenda, adresboek) bestand in C: -> gebruikers->"naam"-> AppData-> Local -> Microsoft -> Outlook.
Voor mij te lang geleden dat ik dit met 2003 heb gedaan, dus het kan zijn zomaar zijn dat het voor jou ietsje anders is. Maar 1 ding is zeker het is terug te halen.
 
Ik probeer het dadelijk, maar dan moet ik niet gaan zoeken in office heb ik begrepen?

Het zou fantastisch zijn, als dit mocht lukken. Bedankt voor de werkwijze hé. ;)
 
Als je het bestand weet te vinden zou je gewoon de import functie in Outlook kunnen gebruiken.
Oh ja ik gebruik Vista, onder XP zijn de paden wel iets anders. Heb helaas geen XP systeem om het even uit te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg ze niet terug gezet.
Als ik via de verkenner ga zoeken, zijn ze niet te zien. Maar als ik via de zoekopdracht Outlook zoek, vind ik wel één en ander terug.
Zou ik dan niet beter een back-up nemen van de E schijf via een externe en die dan terugzetten op de C schijf?
 
Wellicht zijn de bestanden standaard verborgen.

Een backup maken en terugzetten is ook een mogelijkheid, alleen weet ik niet hoe dat dat gaat met je Windows. Als het een OEM versie is heb je kans op licentie / activatie problemen. Aangezien de licentie aan de hardware wordt gekoppeld.
 
Tot nu toe is er nog niets gelukt. En het begint toch wel dringend te worden... :confused: :(
 
Maar kan je de mappen wel vinden ?
Want dan zou het vreemd zijn dat er niets instaat als je dus ook de verborgen bestanden laat zien.
 
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb me al rot gezocht achter .dbx en .wab bestanden op de E:
Tja dat kan wel kloppen, Outlook werkt daar niet mee, dat is van Outlook Express.

Als je binnen Outlook gaat zoeken, dan vindt deze waarschijnlijk de huidige PST bestanden en niet die van je vorige installatie.

Op de E-schijf zoeken naar .pst en ook in de verborgen mappen/bestanden laten zoeken.
 
Dit is het pad waar je het .pst bestand moet terugvinden. <gebruikersnaam> moet je vervangen door de naam van jouw gebruikers account.

E:\Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Als je niet weet welke gebruikersnaan dat is, kun je alle mapnamen proberen die in E:\Documents and Settings\ staan (behalve all users, default user, localservice en networkservice)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan