Mails op 2 computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieten

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2012
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een desktop en een laptop waarbij ik op beide computers de mails van 3 e-mail accounts wil lezen.
Ik heb al wat opzoekingswerk gedaan en het vinkje (bij alle drie de accounts op beide computers) onder account → geavanceerd → bezorging van kopie van berichten op de server achterlaten en van mijn server verwijderen na 90 dagen.
Ik deed de test een stuurde een mail naar een van de drie email adressen, ik ontving de mail 3 keer op beide computers.

Nog een vraag: wat bedoelen ze met het verwijderen van de server na .. dagen
Is het als je je windows mail in ..dagen niet geopend het dat het verwijderd word of dat het definitief uit je windows mail van beide computers verwijderd word?

Mvg,

Dieten

Hallo,

Dat houd in waar de mail word opgeslagen dus bij je provider dan word hij daar verwijderd na x aantal dagen die jij hebt ingesteld.

Dus als jij hem hebt "binnengehaal" kan je hem niet meer kwijtspelen.

En zou de oorzaak van het 3x ontvangen van de mails niet kunnen zijn dat ik bij alle 3 de acounts dit heb aangevinkt?
Alle 3 de accounts hebben dezelfde pop en smtp.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Neej, normaal gesproken haalt je computer je mail op van de server, daarna wordt hij verwijderd. Als je dan met een andere computer je mail op haalt is je mailtje weg. Heb jij dit aangevinkt dat hij een kopie moet achterlaten kan een andere computer deze mail ook ophalen van de server om dat hij een kopie achterlaat en deze niet verwijderd van je server.Als de mail ouder is dan 90 dagen verwijderd 1 van je computers de email van je server.

De oorzaak van het 3x ontvangen van je mail kan denk ik alleen maar als je met 3x het zelfde account de mail ophaalt. Dus check even of je 3x mail op haalt van het zelfde account.

Gr Jeroen

Laatst bewerkt:
Als ik via een extern mail adres een mail stuur naar 1 van de drie e-mail accounts (emailadres1@...) dan:

Als ik op verzenden/ontvangen druk doet hij drie maal "ontvangen van bericht op servers... en/of controleren op nieuwe berichten... telkens word dit doorlopen voor iedere acount (pop.myorangeoffice.com ;pop.myorangeoffice.com(1); pop.myorangeoffice.com(2) )
Het rare is dat ik de mail naar één email adres heb gestuurd en bij iedere account haalt hij 1 binnen dus in totaal 3 mails

En je weet zeker dat alle 3 accounts niet de zelfde account gegevens hebben?
Met andere woorden ze hebben alle 3 een andere loginnaam en wachtwoord en email adres?

Ze zijn allemaal verschillend van e-mail adres maar bij "server voor inkomende mail" staat bij alle 3 dezelfde e-mailgebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord.

als je gebruiksnaam en wachtwoord het zelfde zijn dan gaat het zeker kloppen dat je 3x de zelfde mail binnen haalt. Dus in werkelijkheid heb je maar 1 email adres. Wil je 3 verschillende mail adressen hebben zul je ook 3 verschillende gebruikersnamen moet hebben.

Waar moet ik dan het vinkje laten staan of wegdoen.
Of is er iets anders nodig te veranderen?

Tja... tis wat je zelf wilt. Je kunt het zo laten. Of je kunt 2 accounts verwijderen. Of je kunt de vinkjes verwijderen bij het kopie achterlaten en het is weer zo als het was. Ik zou voor optie 2 gaan.

Ik denk dat ik eens zal kijken of ik niets kan doen met synctoy, ik gebruik het al voor verschillende mappen en vind het zeer gebruiksvriendelijk enkel zou ik nog iets moeten vinden dat dit automatisch start bij het opstarten en afsluiten van de computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan