mails op laptop en pc verschillend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Geacht forum,

Ik gebruik sinds kort een laptop naast mijn pc. De laptop is draadloos met internet verbonden.
Op de laptop gebruik ik Office Outlook en op de pc Outlook Express.

Op beide gebruik ik dezelfde accounts met dezelfde instellingen.

Dat gaat tot op zekere hoogte redelijk goed, ware het niet dat ik op de pc soms emails ontvang die niet op de laptop verschijnen. Ook kan ik geen mail naar mijzelf sturen. Zowel van de pc als van de laptop. Terwijl ik, voor ik de laptop had, dat wel kon doen.

Ik heb "berichten achterlaten op de server en na 7 dagen verwijderen" ingeschakeld. Er verandert niets als ik dat uitvink.

Kunt u mij helpen dit probleem op te lossen?

Alvast dank!

met een vriendelijke groet,

Jac Art

Heb vroeger ook zo gewerkt en het is gewoon een systeem dat niet goed werkt en waar je nooit een volledige syncronisatie hebt.

Ik heb nu een 5GB hotmail account en laat al mijn e-mails forwarden naar die account.

Op mijn pc en laptop gebruik ik nu Windows live mail en nu heb ik altijd zowel op pc als op laptop als online op het werk mijn volledige mailbox beschikbaar.Zowel inbox als sent items, enz.

Ik vind het een perfecte oplossing.

Kan het zijn dat je bv in "outlook" spamfilters heb ingeschakelds of ongewenste mail regels heb gedefinieerd.En dit in outlook express niet gebeurt.

Wat het verzenden betreft zou ik de instelling eens controleren, als de SMTP instellingen kloppen zou het gewoon moeten werken. Of je provider zou dit als spam moet zien.

Ik weet niet of je provider "IMAP" ondersteund dan is dit een mooiere optie om je mail te beheren op meerdere pc's dan via "POP" zo kan je ook alle beantwoorde / verzonden mails beter in de gaten houden.
Alternatief is: maak een GMAIL account aan en laat alle mail daar naar toe sturen en stel je mail programma's in met IMAP.

Mails op laptop en pc verschillend.

Geachte leden van het forum,

Dank voor de reacties!

Hmmmmmm....... dus het komt meer voor dat het niet werkt. Ik ben er al dagen mee bezig om het allemaal goed te laten werken. Ik heb een gmailaccount. Wellicht is het dan een optie om mijn andere account via gmail te laten lopen.

Ik heb geen spamfilters ingesteld of iets dergelijks.

Misschien nog andere suggesties?

Ik verneem het graag!

Jac Art

Als je provider geen imap ondersteunt zoals de meeste blijft het lastig.

Ik zou alles doorsturen naar Gmail en deze invoeren in outlook of in live mail.

mail op laptop en pc verschillend

Geacht forum,

Dank voor de reacties en suggesties!

Ik laat nu al mijn accounts via gmail lopen. Maar eens afwachten hoe of dat gaat.

Heeft u nog een suggestie ten aanzien van het verzenden van controlemail naar een andere account dan je gmailaccount? Dat werkt namelijk (nog) niet.

Alvast dank!

Jac Art

mails op laoptop en pc zijn verschillend

Dag Karine,

Met een controlemail bedoel ik een mail naar je eigen account zenden.
Ik weet niet of dat impliceert dat je dan ook vanaf een andere pc dat ook niet kan doen. Of dat het enkel gaat om je eigen pc of laptop. That's the question!

Al deze merkwaardige zaken doen zich eigenlijk voor omdat zowel de laptop als de pc in een netwerk zitten.

Vroeger had ik 2 pc's op één internetadres aangesloten en kreeg ik op beide pc's dezelfde berichten.
Zou het daarom niet beter zijn om zowel laptop als pc separaat te laten werken?

Wat is uw mening daarover?

Ik verneem graag uw reply!

Jac

Maakt allemaal niet uit.

Ik heb ook pc en laptop in netwerk staan.
Ik stuur constant mails naar mijn eigen account, gebruik dit eigenlijk als een agenda.

Je hebt maar één mailbox(inbox in, out, sent items enz) en en die staat bij Gmail zo simpel is het.
Je moet ze gewoon configureren in je outlook.
Ik veronderstel dat dit hetzelfde is als windows live mail voor gebruik.

Dus wanneer ik op mijn werk online mijn mails lees en verstuur en verwijder en ik start thuis mijn pc op wordt deze onmiddelijk gesyncroniseerd met de hotmail mailbox.
Start ik mijn laptop op hetzelfde verhaal.

Om de week neem ik een backup op mijn c-drive van mijn hotmail zou er toch eens iets met die account gebeuren.

Dag Karine

Aha! Als ik het goed begrijp zou ik de andere accounts uit outlook kunnen verwijderen. Behalve dan Hotmail want die account is geen popclient. Dus niet alleen van de laptop de accounts verwijderen maar ook van de pc. In de laatste gebruik ik trouwens Outlook Express.
Zou het kunnen dat ik daarom in de huidige constructie geen mails naar mij zelf zou kunnen zenden?

Jac

Inderdaad de huidige accounts mogen weg of je kan ze ook laten staan.
Je moet alleen zien dat alles naar gmail wordt doorgestuurd.

Ik dacht dat gmail of hotmail niet meer werkte met outlook-expres.
Ik zou hier live mail opzetten dan.

Dag Karine,

Dank voor de suggesties! Ik ben toch weer wat verder gekomen en ga het een tijdje zo proberen.
Ik heb wel begrepen dat het heel belangrijk is dat je in "geavanceerd" (poortinstellingen) moet instellen dat " er kopie op de server wordt achtergelaten". Als je dat namelijk niet instelt en je hebt enkel de pc aan, het bericht later niet meer op de laptop verschijnt. Derhalve wie eerst komt wie eerst maalt.
Ik weet niet of u dat kan onderschrijven.

Ik verneem graag uw reply!

Jac Art

Ik dacht dat je dat helemaal niet instellen.

Maar ok als het zo goed werkt.

En anders windows live installeren,is klein en werkt heel goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan