Paul-RT
Giga Honourable Senior Member †
- Lid geworden
- 6 dec 2003
Mijn router ( Edimax BR6104) kan emialen bij een serieuze hacker-aanval of een verdachte actie.
Wanneer ik de laatste dagen een page open, die er te lang over doet, krijg ik een time-out. (Mozilla Firefox internet browser) en vervolgens een mail uit de router.
Die ziet er als volgt uit:
Dear User
Your router has detected and protected you against an attempt to gain access to your network. This may have been an attempted hacker intrusion, or perhaps just your Internet Service Provider doing routine network maintenance.
Most of these network probes are nothing to be worried about - these types of random probes should NOT be reported, but you may want to report repeated intrusions attempts. Save this email for comparison with future alert messages.
Your router Alert Information
Time: 09/21/2004, 21:44:54
Source: 192.168.2.100, 3785
Destination:212.204.228.112, 80
Dit genoemde ip-nummer 212.204.228.112 is van banners.helpmij.nl
Deze meldingen zijn regelmaat van de laatste 2 weken.
Daarvoor kreeg ik er niet zoveel.
Geen wijzigingen aangebracht in de router.
Geen firewalls in windows, wel in de router.
Geen virussen (McAfee 8.0.41 / 2004)
Geen spyware volgens AdAware SE en SpySweeper.
Windows 2000.
Iemand een idee waarom ik telkens deze meldingen krijg, en beter nog, hoe ik er vanaf kom?
't is nredelijk irritant.....
Groeten, Paul RT
Wanneer ik de laatste dagen een page open, die er te lang over doet, krijg ik een time-out. (Mozilla Firefox internet browser) en vervolgens een mail uit de router.
Die ziet er als volgt uit:
Dear User
Your router has detected and protected you against an attempt to gain access to your network. This may have been an attempted hacker intrusion, or perhaps just your Internet Service Provider doing routine network maintenance.
Most of these network probes are nothing to be worried about - these types of random probes should NOT be reported, but you may want to report repeated intrusions attempts. Save this email for comparison with future alert messages.
Your router Alert Information
Time: 09/21/2004, 21:44:54
Source: 192.168.2.100, 3785
Destination:212.204.228.112, 80
Dit genoemde ip-nummer 212.204.228.112 is van banners.helpmij.nl
Deze meldingen zijn regelmaat van de laatste 2 weken.
Daarvoor kreeg ik er niet zoveel.
Geen wijzigingen aangebracht in de router.
Geen firewalls in windows, wel in de router.
Geen virussen (McAfee 8.0.41 / 2004)
Geen spyware volgens AdAware SE en SpySweeper.
Windows 2000.
Iemand een idee waarom ik telkens deze meldingen krijg, en beter nog, hoe ik er vanaf kom?
't is nredelijk irritant.....
Groeten, Paul RT