mails verdwenen uit Trash/outlook 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
In"Trash" zijn alle mails verdwenen die voor een bepaalde datum naar Trash waren overgeheveld door te verwijderen. Waar zijn ze naartoe? Heeft het misschien iets te maken met een instelling? En hoe vind ik ze terug? "Drafts" is leeg.

De bedoeling was om die mails tijdelijk in een andere map te stallen? Dat kan, maar daar is de prullenbak (Trash) uiteraard niet geschikt voor. Die mails zullen echt weg zijn nu.

Rechtsklik eens op "Trash" en kies Eigenschappen (of Properties in de ENG versie van Outlook).
Kijk in tabblad AutoArchiveren wat daar staat. Misschien geeft dat een verklaring wat er met die mails gebeurd is.
Dit is de mapspecifieke AutoArchiveren-instelling waar je dan naar kijkt.

De generieke plek voor (het instellen van) AutoArchiveren is Bestand -> Opties -> Gevanceerd -> Instellingen voor AutoArchiveren (onder de sectie AutoArchiveren)

Dit allemaal voor de mogelijke verklaring van wat je nu als probleem hebt en inzicht in wat er met die mails is gebeurd.

Mogelijk kun je nog wat terugvinden (alleen als het een Microsoft Exchange/Office365 mailaccount is, geloof ik) als je klikt op de map Trash en dan in het lint de sectie Map aanklikt en dan kijken of in de lint-sectie Opschonen de optie "Verwijderde items herstellen" beschikbaar is. Overigens wordt bij Exchange een bepaalde recuperatie-periode aangehouden (bijv. max. 1 week geleden verwijderd), berichten die eerder zijn verwijderd zijn dan zelfs niet meer via dit mechanisme terug te halen (behalve van evt. gemaakte backup).

Overigens is Trash / Verwijderde Items geen (slimme) plek voor het bewaren van mail. Dat hebben sommigen van mijn gebruikers gemerkt toen ik de policy voor Verwijderde Items aanpastte naar "Opschonen bij sluiten Outlook"

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nee, dat was niet de bedoeling. Bij het verwijderen van een mail komt die automatisch terecht in TRASH. Tot voor enige tijd bleven ze daar staan tot ze definitief verwijderd worden. Nu zie ik dat alle mails die voor 8/3/2016 verwijderd zijn ook weg zijn uit TRASH...

Ik heb nu bij autoarchiveren een vinkje gezet bij "items in deze map niet archiveren". De vraag is: als hete en kwestie is van autoarchiveren, waar zijn de bestanden dan naartoe? Ik vind in Verkenner wel C/users/naam/outlookbestanden maar die krijg ik niet open. Kunnen z edat zijn?

Ik heb niet gezegd dat je (nu) meteen de ingestelde AutoArchiveren instellingen moest gaan wijzigen, alleen bekijken.
Dus (hopelijk voor jou) heb je onthouden wat de originele AutoArchiveren instelling was die je vandaag aantrof, want die geeft aan wat er met de items die in het verleden zijn geachiveerd is gebeurd.

Even simpel gesteld: Je zou de gearchiveerde items terug moeten vinden waar je ze naar hebt laten autoarchiveren, behalve als je ze hebt laten verwijderen. In het geval van verwijderen kun je kijken of het verhaal van "Verwijderde items herstellen" nog wat oplevert, indien niet, dan zijn de items definitief verdwenen.

Tijs.

Volgens de vroegere instellingen worden opgeschoonde berichten uit Trash verplaatst naar C/documenten/outlook-bestanden/outlook, maar dat bestand kan ik niet openen.

Probeer eens het volgende, in Outlook:
Bestand -> Openen -> Outlook gegevens-bestand openen
Blader naar de map waar je het over had (lijkt in de submap Outlook-bestanden te staan onder jouw Documenten map) en open daar het bestand Outlook.pst

Kijk (nog steeds in Outlook) in je hele mappenlijst of er een nieuw item is bijgekomen (= de nieuw geopende archiefmap/Outlook.pst), klik die open en kijk of je daar (in een map) je spullen terugvindt (bijv. in mailmap Verwijderde Items/Trash etc.)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb sterk het idee dat je niet op de hoogte bent van (nieuwe) posting #10 (mogelijk heeft het Helpmij-systeem geen notificaties gestuurd daar over), dus kijk even naar de nieuwe informatie/tip in posting #10.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan