De grondgedachte is altijd geweest om de veiligheidskopie die bij de comprimering in de prullenbak is beland terug te zetten in plaats van de 'foute' waar na comprimering mails uit verdwenen waren. Het is zeker NIET de bedoeling om bestanden (terug) te zetten in de Prullenbak, ook niet als ze via Restoration gered zijn.
Nu je blijkbaar om welke reden dan ook 'bestandsproblemen' hebt is het zaak om zoveel mogelijk varianten Postvak IN.dbx te redden.
Plaats alle gevonden Postvak IN.dbx (inclusief die je via Restoration gevonden) in een
aparte eigen map per bestand, liefst op een externe harde schijf of memory-stick of een andere partitie/schijfletter.
Doe dit óók voor de huidige %userprofile%\... Postvak IN.dbx variant: Maak daar ook een kopie van in een eigen map.
Zodra je alle varianten Postvak IN.dbx veiliggesteld hebt in aparte mappen, doe het volgende.
1.
Kopieer ze per stuk naar die %userprofile%\... map. Maak notitie uit welke map de Postvak IN.dbx vandaan gekomen is. Start Outlook Express en noteer ook hoe compleet/courant de mailtjes in je Postvak IN zijn. Sluit hierna Outlook Express.
2. Doe instructie-stap 1. totdat je alle mappen met Postvak IN.dbx bestanden hebt gehad, en je een goed beeld hebt gekregen welke Postvak IN.dbx de meest complete gegevens bevat. Zet dan al laatste actie de meest correct Postvak IN.dbx weer in die %userprofile%\... map en ga weer gewoon Outlook Express gebruiken.
Overigens heb ik een een methode die ervoor zorgt dat je weer 100x Outlook Express opstarten te gaan hebt voordat er weer (een vraag naar) comprimering komt.
Je kunt die methode (bijvoorbeeld 1x per 2 weken) uitvoeren om zeker te zijn geen vraag over comprimering meer te krijgen.
Achtergrondinformatie:
link
Citaat hieruit, om de counter weer op 0 te zetten (even naar NL vertaald):
1. Sluit Outlook Express
2. Start -> Uitvoeren ->
regedit
3. Ga naar de volgende sleutel:
HKEY_CURRENT_USER -> Identities
Klik de sleutel open met { en } eromheen (dezelfde die je ook onder %userprofile% als mapnaam hebt gezien):
4. Klik hieronder weer de volgende subsleutel open:
Software -> Microsoft -> Outlook Express -> 5.0
5. Dubbelklik op de waarde "Compact Check Count" in het rechterdeelvenster, en verander de waarde naar 0 en druk op Ok. Sluit regedit.
Succes,
Tijs.