mails verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

van.beurten

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
530
Nadat er gecomprimeerd is zijn er mails van 4 dagen uit het Postvak-in OE6 verdwenen.
Is het mogelijk deze weer terug te halen. Ik heb de prullenbak nog niet geleegd.
Graag hulp.
 
De originele bestanden van vóór de comprimering staan in je Prullenbak.

Elke mailmap is heeft zijn eigen bestand. Er bestaat dus een Postvak IN.dbx, een Verzonden Items.dbx etc.
Stel de huidige ('verkeerde') Postvak IN veilig:
Sluit Outlook Express
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities"
Dan dubbelklikken op de map waarvan de naam begint met een "{" en eindigt met een "}"
Dan dubbelklikken op de map Microsoft
Dan dubbelklikken op de map Outlook Express
Verplaats Postvak IN.dbx naar een andere lokatie of naar memory stick etc.
Zet Postvak IN.dbx vanuit de Prullenbak terug op de originele lokatie.
Start Outlook Express opnieuw.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
vervolgvraag mails verdwenen

Bedankt voor je antwoord. Ik ben er al ver mee maar begrijp de laatste zinnen niet:
Zet Postvak IN.dbx vanuit de Prullenbak terug op de originele locatie. (Hoe doe ik dit..., wat is de originele locatie...)
Vast bedankt voor de reactie
 
Waar het bestand in de Prullenbak naar terug hoeft te worden gezet hoef je zelf niet uit te zoeken, omdat XP dat zelf bijgehoudt.
Je hoeft dus alleen de Prullebak te openen, te rechtsklikken op het bestand Postvak IN.dbx, en kiezen voor Terugzetten.

Alternatief kies je voor Knippen ipv. Terugzetten, en doe je Bewerken -> Plakken in het Verkenner-venster waar je zojuist de 'foute' Postvak IN.dbx vanuit verplaatst had.

Succes,

Tijs.
 
Weer mail verdwenen!

Vandaag weer na comprimeren mails kwijt. Je stappen opgevolgd maar er is iets onvoorspelbaars gebeurd.
Ik heb de stap verplaats Postvak.in.dbx naar een map op het bureaublad verplaatst.
Hierna ben ik naar prullebak gegaan en klikte met re muisklik op postvak.in -> en...
postvak.in verdween (ook uit de map op mn bureaublad).
Ik zit erg om het hand want er zaten heel belangrijke mails bij.
Heel graag hulp en wijze raad!
 
Dus even voor mijn beeldvorming:
1. Je had Outlook Express niet open staan.
2. Je verplaatste Postvak IN.dbx vanuit die ene map naar je Bureaublad
3. Je open Prullenbak, je rechtstklikt op Postvak IN.dbx om Terugzetten te gaan kiezen, en prompt zijn beide bestanden weg? (dus zowel op je bureaublad als die in de Prullenbak stond?)

Ben benieuwd, maar het helpt je natuurlijk niet echt zo.

Wat je kunt proberen is handmatig Postvak IN.dbx te 'redden'.

Gebruik hiervoor restoration. Zodra uitgevoerd kun je in de map C:\Restoration het programma opstarten.
Selecteer in het programma de juiste schijf (standaard is dat de C: schijf), kies bij het gebruik van het programma als zoekterm .DBX en dan klikken op Search deleted files (laat de andere opties uit). Als je alles wilt zien wat eventueel te redden zou zijn met dit programma, laat dan de zoekterm leeg.
Hopelijk komen de 2 of meer versies van Postvak IN.dbx dan weer boven water.
Je kunt ze dan per stuk terugzetten naar de harde schijf door op het gevonden bestand te klikken, en dan te kiezen voor Restore by copying.

Succes,

Tijs.
 
idd

Inderdaad is het bestand zowel van het bureaublad als uit de prullenbak verdwenen.
Kan ik dit nog ergens opsporen??
Moet nu aan de arbeid. Vanavond heb ik tijd om naar ik hoop dit te herstellen........
 
brandende vraag voor restauration

Heb even tussendoor Restauration gedownload. Als ik op de exe klik krijg ik een kader Winzip in beeld. Moet ik Unzip to C:\Restauration aanklikken?
 
Ja,zie mijn 'handleiding' in mijn vorige posting.

Tijs.
 
nu problemen met postvak in

Via restoration een dbx Postvakin bestand teruggevonden.
De terugplaatsing naar de prullebak lukt echter niet. Het bestand verdwijnt dan met het resultaat dat het niet in de prullebak komt te staan.
Na een aantal pogingen (misschien wel de verkeerde....)zijn nu ineens alle mails uit het postvak in verdwenen.
Na dit gezien te hebben via start->uitvoeren->%userprofile etc een Postvak dbx bestand weer teruggevonden en in een map geplaatst. Dit kunnen we wel naar de prullebak verplaatsen, maar zodra we het willen terugplaatsen naar de originele locatie wordt dit weer teruggezet naar de map (waar we het bewaard hebben).

Begin behoorlijk wanhopig te worden, heel graag hulp!
Vast bedankt voor reactie.
 
De grondgedachte is altijd geweest om de veiligheidskopie die bij de comprimering in de prullenbak is beland terug te zetten in plaats van de 'foute' waar na comprimering mails uit verdwenen waren. Het is zeker NIET de bedoeling om bestanden (terug) te zetten in de Prullenbak, ook niet als ze via Restoration gered zijn.

Nu je blijkbaar om welke reden dan ook 'bestandsproblemen' hebt is het zaak om zoveel mogelijk varianten Postvak IN.dbx te redden.

Plaats alle gevonden Postvak IN.dbx (inclusief die je via Restoration gevonden) in een aparte eigen map per bestand, liefst op een externe harde schijf of memory-stick of een andere partitie/schijfletter.
Doe dit óók voor de huidige %userprofile%\... Postvak IN.dbx variant: Maak daar ook een kopie van in een eigen map.

Zodra je alle varianten Postvak IN.dbx veiliggesteld hebt in aparte mappen, doe het volgende.
1. Kopieer ze per stuk naar die %userprofile%\... map. Maak notitie uit welke map de Postvak IN.dbx vandaan gekomen is. Start Outlook Express en noteer ook hoe compleet/courant de mailtjes in je Postvak IN zijn. Sluit hierna Outlook Express.
2. Doe instructie-stap 1. totdat je alle mappen met Postvak IN.dbx bestanden hebt gehad, en je een goed beeld hebt gekregen welke Postvak IN.dbx de meest complete gegevens bevat. Zet dan al laatste actie de meest correct Postvak IN.dbx weer in die %userprofile%\... map en ga weer gewoon Outlook Express gebruiken.

Overigens heb ik een een methode die ervoor zorgt dat je weer 100x Outlook Express opstarten te gaan hebt voordat er weer (een vraag naar) comprimering komt.
Je kunt die methode (bijvoorbeeld 1x per 2 weken) uitvoeren om zeker te zijn geen vraag over comprimering meer te krijgen.
Achtergrondinformatie: link

Citaat hieruit, om de counter weer op 0 te zetten (even naar NL vertaald):
1. Sluit Outlook Express
2. Start -> Uitvoeren -> regedit
3. Ga naar de volgende sleutel:
HKEY_CURRENT_USER -> Identities
Klik de sleutel open met { en } eromheen (dezelfde die je ook onder %userprofile% als mapnaam hebt gezien):
4. Klik hieronder weer de volgende subsleutel open:
Software -> Microsoft -> Outlook Express -> 5.0
5. Dubbelklik op de waarde "Compact Check Count" in het rechterdeelvenster, en verander de waarde naar 0 en druk op Ok. Sluit regedit.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
kom er nog niet uit.....

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik kom er echter nog niet uit.
Wat ik nu heb gedaan is: alle dbx bestanden opgespoord via zoeken en deze gesleept naar aparte mappen op een andere schijf. Zo ook de %userprofile .dbx (er staat trouwens ook een POSTVAK.IN.bak bestand in......(moet ik hier ook nog iets mee?

Ik heb de %usersprofile map weer geopend via start uitvoeren en 1 dbx bestand hiernaartoe gesleept. OE geopend maar zag geen mails verschijnen in de Postvak-in.

Wellicht doe ik iets niet goed?
 
Je weet hoe het werkt, want ik heb eerder ook al laten zien waar de .dbx bestanden staan voor Outlook Express:

Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities"
Dan dubbelklikken op de map waarvan de naam begint met een "{" en eindigt met een "}"
Dan dubbelklikken op de map Microsoft
Dan dubbelklikken op de map Outlook Express

Je bent dan in de map waar Outlook Express de .dbx bestanden verwacht, dus ook Postvak IN.dbx

Het gaat dus om bovengenoemde map waar je al je gemaakte kopien van Postvak IN.dbx in moet kopieren om te testen binnen Outlook Express.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik wijs nog even op mijn registry-methode om die comprimering niet nog een keer te laten plaatsvinden.
Maak veiligheidshalve regelmatig kopies van de relevante .dbx bestanden (met Outlook afgesloten).

Fijn dat het gelukt is. :thumb:

Graag nu nog even de vraag op opgelost zetten. Dat kan gedaan worden door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan