Mails wel ontvangen, niet verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

carduelis2

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Ik heb eenzelfde probleem (zie: Jopie (klik) ) :mad:
Ik kan met OE wel e-mails ontvangen, maar sinds een paar dagen niet meer verzenden. Accountgegevens (gebruikersnaam, wachtwoord, POP3- en SMTP-instellingen) bij provider (telfort) gecontroleerd en zijn accoord.

Zodra ik een nieuw bericht wil opstellen krijg ik de mededeling: "Er is een fout opgetreden", maar er staat niet bij welke.
Ook krijg ik de mededeling "Outlook Express is niet juist geconfigueerd. Installeer OE opnieuw". Maar hoe en waar dat moet staat er dan niet bij!!

Via telfort-webmail kan ik wel e-mails verzenden en ontvangen.Mijn account bij Gmail functioneert ook goed.

Graag een oplossing.;)

P.S. Als ik Outlook Express verwijder bij "Alle Programma's", kan ik het dan weer downloaden van internet of anders? Zo ja, waar en hoe en wat zijn de eventuele consequenties hiervan??

bvd
mvg
carduelis2 (was puttertje)

Laatst bewerkt:
Beste Paul!

Ik heb nu alles al geprobeerd, maar zonder resultaat.
- E-mail account bij Telfort gecontroleerd; instellingen en wachtwoord zijn OK.
- Systeemherstel uitgevoerd.
- Acer gebeld en die zegt dat Microsoft het MOET kunnen oplossen.
Enz.

Krijg nu ook de melding:"Kan Outlook Express niet starten. Zorg ervoor dat de schijf niet vol is en dat u voldoende geheugen hebt. Neem contact op met Microsoft Helpdesk voor verdere ondersteuning. (0X800410F)".
Nou, de schijf is nog lang niet vol en met mijn geheugen is het ook in orde.

Microsoft zegt dan dat zij het niet kunnen oplossen en dat de fout bij de fabrikant Acer zit. Dus is het kringetje rond.

Als ik de fout (0X800410F) op Google invoer krijg ik een lijst van mogelijke oplossingen te zien, die geen van alle het gewenste resultaat geven.

Op mijn laptop functioneert OE 6.0 HELAAS OOK NIET

Wat gebeurt er als ik Outlook Express van mijn desktop verwijder (bij Start ->Alle Programma's) ? Kan ik het dan weer opnieuw downloaden en wat zijn de eventuele consequenties daarvan? En hoe doe ik dat dan!

[Nienke04 heeft vlgs mij een dergelijk probleem; zie aldaar]

Ik hoop dat je me kunt helpen.
carduelis2 (was: puttertje)

Laatst bewerkt:
Paul,
Je antwoord op mijn e-mail geeft niet de oplossing waarvan sprake zou zijn,
er staat alleen maar dat er op emails niet wordt gereageerd.
waar is de oplossing van mijn probleem?:confused::shocked:

dap

Maak een gedegen backup van je mails en adresboek. (zie bijlage).
Daarna via start> configuratiescherm> Software> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen> Dan vinkje weghalen bij O.E.
Pc herstarten.
Vinkej weer terugplaatsen.
Controleren op Windows updates.

Zedt je mails terug volgens mijn bijlage.

Oe

Hallo Paul,
Bedankt voor de snelle reactie, maar ik kom er niet uit!
Na Start -> Alle Programma's-> Windows Verkenner komt 'Mijn documenten' op het scherm met alle bestanden! En helemaal geen 'Extra' enz!
Ik ben bang dat er iets hopeloos fout is gegaan!
Is er niet een of andere slimme wizkid die in mijn buurt (R'dam-O) die mij 'on site' zou willen helpen? Ik kom er zelf helemaal niet meer uit! :evil:
Dat zou ik erg op prijs stellen!

carduelis2

Na Start -> Alle Programma's-> Windows Verkenner komt 'Mijn documenten' op het scherm met alle bestanden! En helemaal geen 'Extra' enz!

Bovenaan de werkbalk zie je "Extra".
Zie ook de screenshot.

Laatst bewerkt:
Jammer, maar helaas....
Als ik het vinkje bij OE weghaal krijg ik de melding: Hiermede wordt de toegang tot OE uit het menu Start verwijderd. Als ik na het opstarten het vinkje weer terugzet krijg ik exact dezelfde mededeling!
Werkt dus niet!
Hoe nu verder?

carduelis2

Als je het vinkje weer terugzet, moet O.E. juist weer worden toegevoegd.
Als dat niet gebeurd, en je krijgt dezelfde (foutieve) melding, dan heb je een behoorlijk brakke windows versie.
Herinstallatie overwegen.

Dat dacht ik ook al, maar hoe moet ik (leek) dat doen?
Helpdesk Acer kan mij niet helpen, is softwareprobleem.
card......

Heb je een recovery disk erbij gehad?
Dan kun je die gebruiken.

Let wel, dat je een backup maakt van mails, adresboek, documenten etc.
Want alles gaat van je harddisk af. Ook eventueel zelf gemaakte partities.

Ja, ik heb een recovery-schijf gemaakt maar nu is ook nog mijn DVDRW gecrasht. Gelukkig nog binnen de garantie. Acer komt een nieuwe installeren. Zal hem vragen of hij dat voor mij wil uitvoeren. Mag natuurlijk niet van de baas! Maar kan het toch proberen.
U hoort wel van me of het gelukt is.
Groet,
carduelis2
:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan