Mailscan uitzetten in Norton 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdKieft

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
10
Ik moet via de telefoon iemand helpen die geen mail kan ontvangen en versturen, na een tijd kwam ik erachter dat hij Norton gebruikt volgens mij zit daar een optie inkomende en uitgaande mailscan in, hoe zet ik deze optie af? Dus precies de stappen om mailscan uit te zetten.
Kan dit het probleem zijn dat hij via OE5 geen mail kan ontvangen en verzenden.
Dank u wel voor uw antwoord.
 
Lijkt mij sterk dat het aan Norton ligt hoor, heb je al eens naar de smtp en pop3 server gekeken?

Edit; is dit probleem al lang? Is het zomaar spontaan opgedoken, of is dit van een nieuwe installatie? Kun je het besturingsysteem van betrokkene vertellen? En misschien hoe dit probleem tot stand gekomen is, dan kunnen we wat gerichter helpen... Tevens de provider van degene met klachten zou handig zijn.


Groeten,

Bas
 
Laatst bewerkt:
De SMTP en pop server staan goed ingesteld en zijn provider is Planet Internet met OE5, Windows XP.
Met Norton is een bekend probleem (zoek bijv. op google) om mail te ontvangen maar ik wil graag weten waar ik de optie inkomende en uitgaande mailscan onder Norton kan vinden.
 
Rechtsklik op Norton-Icoon rechtsonder, klik op Norton Antivirus configureren, rechts zie je onder Internet Email staan, klik daarop, nu kan je een en ander uitvinken. Zie ook: *klik*

Wat mogelijke oorzaken: tip1 + tip2

De beveiliging blijft overigens actief: Note: Disabling email protection does not leave you unprotected against viruses that are distributed as email attachments. Norton AntiVirus Auto-Protect will scan any incoming files, including email, as they are saved to your hard drive. Email protection is just another layer on top of this. Use LiveUpdate to keep your virus definitions up to date, and keep Auto-Protect enabled.

Misschien is het verstandig OE te upgraden? En ook wat
basvdK meldt, doorloop de instellingen in OE.
 
Dank je wel voor je antwoord, de instellingen binnen OE staan goed heb ook ff nieuw account aangemaakt.
 
Dit staat goed:
To disable email scanning in NAV
Exit any running email programs.
Start Norton AntiVirus.
Click Options. If a menu appears when you click Options, then click Norton AntiVirus. The Norton AntiVirus Options dialog box appears.
Click Email under the Internet section.
Clear Scan incoming Email and Scan outgoing Email.
Click OK.
Close Norton AntiVirus.
Maar nog steeds werkt mail niet.
 
Krijgt die persoon die je tracht te helpen ook een foutmelding bij het versturen/ontvangen van emails?
 
Ik vind het ook een rare combinatie, ik denk ook dat hij OE 6 heeft maar ja wat maakt mij dat uit als het maar werkt.
 
Volgens mij ook niet nee, vraag me af of dit wel juist is. Anders: probeer eens OE 6?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan