Mailserver kan geen mail ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast1355

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
beste menschen,

ik wil graag voor mijn thuisserver een https certificaat aanvragen, dit kan gratis via startssl. Het probleem echter is dat ik daarvoor het adres hostmaster@domein.nl moet hebben om een verificatie email te ontvangen.

Nu heb ik dus al een paar uur zitten *****n in de dnsinstellingen, en ben volgens mij als best ver gekomen:

DNS-table:
@ 1min A [extern ipadress]
@ 1min MX 10 domein.nl.
@ 1min MX 15 smtp.ziggo.nl
@ 1min MX 20 relay.transip.nl
www 1min cname @

Nu heb ik op een synology ds109j een mailserver pakketje geïnstalleerd, en dat werkt prima denk ik, ik kan met de server mails versturen namens hostmaster@domein.nl
echter kan ik geen mails ontvangen via de server. Terwijl mijn mailclient (Apple mail oid) geen foutmeldingen geeft tijdens het ontvangen.

Het probleem lijkt dus te zitten tussen het stuk DNS>ISP>NAS

Weet iemand wat er mis is?

Gegevens
ISP: Ziggo
DNSP: Transip
Mailclient: apple mail/ evolution mail
Op router is alles getest mbv DMZ, echter heb ik nu 25 en 110 geforwarded.

Mailserver: mail package van Synology draaiend op een DS109j.
FQDN: domein.nl (geen mail.domein.nl toch?)
MX getest mbv http://www.mxtoolbox.com waarop de corresponderende adressen lijken te kloppen, echter wil een SMTP test op mijn ipadress niet werken.

Alvast bedank!

BTZ

Nu schrijf je niet welk abonnement je hebt bij Ziggo, maar als dat een normaal particulier abonnement is, dan is poort 25 (inkomend) dicht, dus alle binnenkomende mail moet lopen via de mailservers van Ziggo. En dit geldt (zover ik weet) ook voor uitgaande mail, dus ik ga ervan uit dat je in de Synology smtp.ziggo.nl als 'relay-server' hebt ingesteld voor de aflevering van e-mail.

Klopt dit allemaal, en heeft Ziggo (voor privé gebruikers) geen mailrelay server voor binnenkomende mail, dan heb je een paar mogelijkheden (misschien zijn er nog meer ook):
a. Je neemt een (extra) ADSL Internet abonnement waar je géén poort-blokkades hebt (zijn meestal alleen zakelijke abonnementen).
b. Je laat je mail ontvangen door een relay-server op Internet en weer doorsturen naar jouw mailserver, maar op een andere poort dan poort 25 (bijv. op poort 1600). Dat is de oplossing die Ellasar mij gaf in deze discussiedraad.

Zoals je merkt is het draaien van een maildomein op een privé abonnement niet vanzelfsprekend.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb zojuist je raad opgevolgd en een account bij rollernet aangemaakt, toen de SMTP redirect service opgezet. Vervolgens in router poort x geforwarderd naar 25 op server.

dit is het dns table:

@ 1min A [ipadres]
@ 1min MX 10 mail.rollernet.us.
@ 1min MX 10 mail2.rollernet.us.
@ 1min MX 20 relay.transip.nl.

en als ik nu een bericht stuur naar hostmaster@domein.nl dan krijg ik direct terug:
Dit bericht is afkomstig van de mail-server.

U stuurde het volgende bericht, maar dat kon niet aan iedereen worden bezorgd:

======================================================================
Onderwerp: test
tet
======================================================================

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:

hostmaster@-----.nl
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<hostmaster@-----.nl>:
host mail.rollernet.us [208.79.240.2]: 554 5.7.1 <hostmaster@-------.nl>:
Recipient address rejected: User unknown in valid users table (in reply to RCPT TO command)

ik zou echt niet weten wat er mis gaat ??

Melding is duidelijk ("Recipient address rejected: User unknown in valid users table"): Je moet bij Rollernet ook aangeven welke e-mail adressen geldig zijn in dat maildomein van je, zodat mails die gestuurd zijn naar een ongeldig e-mail adres in jouw domein direct worden geweigerd.

Oftewel: Login op de rollernet website, klik op Mail Service -> Mail handling -> Valid user table
Vul de tabel van de maildomeinen met geldige e-mailadressen en vergeet niet om daarna op Update settings te drukken.

Succes,

Tijs.

Idd! zag toevallig nét voor je post de user table staan, maar alsnog hartstikke bedankt voor de uitstekende, duidelijke hulp!
het werkt nu prima, zal meteen het ssl certificaat gaan aanvragen.

Wel *** tough dat Ziggo 25 weigert te forwarden..., maar dit werkt ook prima!

nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan