Mailserver?? Of kan het anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.

prettynifty

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2003
Hallo,

Ik heb een vraag over de email.
Ik zou graag in de toekomstmijn email centraal binnenhalen, dit omdat we binnenkort overgaan naar een laptop (later komt er dan nog 1 bij).
De pc verdwijnt dan naar boven , in de gangkast komt een Synology DS-209, hierop kan een mailserver geïnstalleerd worden.
Voor ons internet zitten we bij Ziggo.

Mijn vraag is dus: heb ik een mailserver nodig of kan ik mijn email ook op een andere manier centraal (dus ook vanaf elke laptop of pc in het netwerk benaderbaar) binnen halen en beheren.
En kunnen jullie mij daarmee op weg helpen?

Met vriendelijke groet,
Robert

ps. mocht dit hier verkeerd staan, mijn excuses daarvoor. en kan het dan verplaatstworden naar het juiste topic.

Hoi,

even een dikke kick.

Ik weet het het is een behoorlijke noob vraag. :o
Maar ik zou toch wel graag enige verheldering krijgen

Een mailserver kan dan inderdaad een oplossing zijn. Maar is wel iets wat enige configuratie, en vooral kennis vergt. Want een verkeerd geconfigureerde mailserver, kan een ramp zijn qua spam.

Andere oplossingen zouden kunnen zijn de mail op de server van Ziggo te laten staan, dit kan je bij pop3 configureren. Daarbij kan je dit verder instellen, dus bijvoorbeeld dat hij het altijd laat staan, of tot een x aantal dagen. Of als je het vanaf je mail-client verwijderd (is wel handig, anders wordt de mailbox wel erg groot).

Je zou ook de mail kunnen lezen via de webmail van de provider, dan kan je het overal ter wereld lezen.

Bij een mailserver zou je bijvoorbeeld kunnen werken met MAPI/IMAP en zo de mail vanaf de server lezen.

Hoi,

Mijn excuses voor de late reactie. :o
Heb een ander probleem met de pc, dat had voorrang

Dankje voor de reactie. :thumb:
Ik heb ondertussen de DS209 (Synology), heb nog geen tijd gehad een en ander uit te zoeken.

Wij werken nu met webmail, maar dit bevalt ons niet helemaal vandaar dat we het anders willen.
Maar met meerdere pc's wil ik het dus graag centraal hebben.

Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan