Mailserver opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

SMC - FM

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
hallo

kan iemand mij uitleggen hoe ik een E-mailadres kan toevoegen enzo een serverprogramma heb ik al maar nu moet ik dingen invullen over die adressen.
ik weethet ik ben vaag maar ik snap het niet kan iemand mij het misschien uitleggen??

Hallo SMC - FM.

Mischien wel handig om te vertellen welke mailserver software je gebruikt.

Groetjes Erik Rothuis

ik weethet ik ben vaag maar ik snap het niet
Helaas.. Op die manier weten wij het ook niet, vinden wij het vaag en snappen wij het ook niet.

Als je wilt dat wij je hulp bieden zul je toch écht duidelijker moeten zijn.

- Welk mailprogramma gebruik je. Merk + versie
- Wat ben je precies aan het doen? Wat is de uiteindelijke opzet?
- Wat heb je al gedaan? Welke stappen ben je?
- Om welke informatie vraagt het programma waar je niet uitkomt?

ik gebruik mercury (bekend??) verder moet ik een E-mail adres invullen verder ben ik nog niet gekomen maar ik wil eigen e-mail adressen kunnen aanmaken zoals webmaster@blabla.extensie --> maakt niet uit

Je kunt niet zomaar vanaf extensies (domeinen heten die dingen) mailen. Je moet eigenaar zijn van het domein. Deze moet je kopen.
Heb je dit al gedaan?

o ja nee nu snap ik um :D ja dat heb ik van thuisserver.com maar kan dat daar ook mee omdat ik daar een (gratis) abbenoment heb en er staat dat je ook een eigen mailserver kunt draaien maar kan ik dan mijn domeinnaam (simple-media.thuisserver.com) ??

Dus kort samengevat:

je hebt mercury mail,

Je hebt een domein

Gebruikers/ e-mail adressen in mercury mail kun je aanmaken door in mercury naar configuratie > manage local users te gaan. hier kan je dan alles invullen. Ook moet je bij configuratie > mercury core module > local domains het domein instellen. Dus bij internet name zet je jouw domein, en bij local zet je dan localhost

nee wacht ik dacht dat ik mercury had maar kan iemand mij de Download (link) geven ??

Laatst bewerkt:
hij doet het !! ik heb nu een combo van Mercury en het E-mail programma van Pegasus Mail (die kun je bij de instalatie van Mercury samen laten werken)

Bedankt iedereen die me geholpen heeft!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan