mailserver werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

coppess

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Berichten
121
Hallo,

ik heb een eigen site. www.coppess.nl, hij werkt goed, niets op aan te merken. Ik kom nu alleen met het probleem dat mijn mailserver niet werkt. Ik gebruik desknow. Ik kan wel verzenden maar niet ontvangen.

weet iemand hier een oplossing voor? of weet iemand een betere simpele mailserver (die ook gratis is)

Alvast bedankt!
 
Ik weet niet of je je site en mailserver zelf host, zoja dan moet waarschijnlijk poort 110 forwarden in je router, naar het ip adres van je mailserver/webserver.
 
Bij 99% van de providers in NL mag je als particulier geen mailserver draaien die mail ontvangt op de standaard SMTP poort (namelijk poort 25 TCP). Dat zal hetgeen zijn waar jij nu ook tegenaan gelopen bent, denk ik.

Wat je dan nodig hebt is een mail-forwarder. Ikzelf werk met www.rollernet.us
alhoewel die recent de mogelijkheden voor gratis gebruik behoorlijk hebben afgeslankt (=beperkt aantal mail/MB's per dag). Met de betaalde variant zul je zeker prima uit de voeten kunnen.

Komt erop neer dat je in DNS de servers van Rollernet invult bij het MX record van je domein. In de webinterface van Rollernet aangeven welke e-mail ze voor je mogen ontvangen / welke e-mail adressen je accepteert, en dan aangeven op welke TCP/IP poort Rollernet de mail dan moet doorzetten naar jouw mailserver. In jouw mailserver moet je dan natuurlijk als luister-poort voor SMTP hetzelfde poortnummer gebruiken als dat je bij Rollernet hebt ingesteld. Natuurlijk ook portforwarding hierop aanpassen in je router.

Wij draaien onze SMTP server op poort 800, en laten Rollernet daar onze mail afleveren.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

bedankt voor je reactie! daar ga ik eens mee aan de gang. Ik hoop dat het lukt, jullie horen er nog van!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan