Mailserver, zonedit, usbwebserver, welke mogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

That Guy

Meubilair
Lid geworden
28 nov 2006
Beste allen,

Ik heb al bijna 2 jaar nu een webserver draaien (usbwebserver), welke prima werkt. Heb ook 3 domeinnamen. Even als voorbeeld, second-thought.nl

Nu, ik heb de nameservers van de domeinen naar die van zonedit laten omzetten. Werkt prima, en hierdoor kan ik ook dus email ontvangen op foo@second-thought.nl. Dit is echter een redirect (MailForward), want ze worden doorgestuurd naar mij@gmail.com.

Nu, is het mogelijk (mailserver? Ik ben hier nieuw mee) om dus te zorgen dat het adres foo@second-thought.nl een 'echt' adres wordt? In zonedit kan ik mailserver(s) (adressen?) opgeven.

In usbwebserver kan ik onder de tab 'smtp' ook een host, poort en email adres opgeven. Dit is waarschijnlijk voor dingen als bv. php's mail() functie.(??)

Als iemand me een richting op kan wijzen, graag. Heb wat lopen *****n met thunderbird en minirelay (?? geloof ik) via een tutorial op internet, maar uiteindelijk kwam het erop uit dat ik mn ISP's mail kon lezen, lol.

:thumb:

Laatst bewerkt:
De documentatie van het SMTP gedeelte is uiterst mager.
Lijkt erop dat in ieder geval het ontvangen van mail mogelijk zou moeten zijn (het programma usb_smtp.exe luistert op de SMTP-poort en er is een SMTP-sessie mee mogelijk).
Lijkt erop dat in de submap Queue de mailtjes worden opgeslagen.Wat er daarna met de binnengekomen mail gedaan wordt is mij volstrekt onduidelijk:
1. Zou de mail vandaaruit doorgestuurd moeten worden naar de SMTP-server van je provider voor aflevering naar het Internet? of
2. Wordt het lokaal afgeleverd, zodat je het met een of ander PHP script zou kunnen uitlezen?
Ik meen in ieder geval te hebben gezien dat de mail niet in een MySQL database wordt opgeslagen, dus (behalve door het weergeven van de tekstdocumenten in de Queue map op je website) kun je het op je site niet laten zien.
Wél staat er iets 'vaags' in de FAQ:
Waarom doet de smtp server het nog niet ?
Een pop3 server accepteerd een mail meestal pas indien het afzender adres geldig is, deze kan je wijziggen, bij settings->smtp
wat het idee geeft dat je de mail zou kunnen afleveren via de SMTP-server van je provider, als je de SMTP-servernaam van je provider invult en ook de afzender juist invult (dus jouw_e_mail@jouw_provider.nl) in de SMTP-settings van USBWebServer.

Ik raad je aan maar eens een mail te sturen aan info@usbwebserver.nl voor extra uitleg wat nu precies de bedoeling van het SMTP-onderdeel is en hoe te gebruiken.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hey,

Bedankt voor je uitleg. Ik ga maar eens mailen, en laat wel horen wat eruit komt!

Oh, trouwens, het is opgelost. In de instellingen van USBWEBSERVER heb je een tab 'smpt'. Onder 'host' vul je de smtp van je ISP in, in mijn geval 'smtp.tiscali.nl'. Poort liet ik op 25 staan, en onder 'E-mail' vul je het gewenste email adres in - bijvoorbeeld mailer@jouw-domein.com. Nu kan je dus mailen via de php mail() functie, en het wordt verstuurd onder 'mailer@jouw-domein.com.

Niet een mailserver, maargoed, t werkt voor mij zo goed genoeg.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je heldere terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan