• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mailto koppelingen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeskees

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
105
Hallo,
Ik heb een excel-bestand dat ik maandelijks actualiseer. In één van de kolommen staan email-adressen. Sinds deze week hebben opeens alle cellen in de kolommen rechts van die emailadressen een mailto koppeling naar mijn emailprogramma. Als je met de muis over een cel gaat opent dus een nieuw bericht. Dat gebeurt zelfs bij blanco cellen die onder de laatste rij staan. Bij de knop Extra staat Koppelingen niet geactiveerd. Ik gebruik excel 2000.
Om het goed te krijgen is het verwijderen van de hyperlinks niet voldoende, je moet echt de koppeling verwijderen. Om dat cel voor cel te doen lukt me wel. Maar het zijn zo’n beetje 1000 cellen. Ik zou heel graag tips horen, hoe je in één keer alle koppelingen naar mailto kunt verwijderen?

Kees
 
Kan je niet 'gewoon' alle kolommen, rijen of celreeksen verwijderen waarin deze koppelingen staan?
 
Hallo Teun,

Als ik die kolommen verwijder ben ik ook mijn gegevens kwijt. Die mailto koppelingen zijn dus terechtgekomen in cellen waar ze niet thuishoren, zoals in de kolom openingstijd, de kolom telefoonnummers etc. En ze zijn terechtgekomen in blanco cellen, waar dus geen tekst in staat.
Ik hoef in geen enkele cel een mailto koppeling.
Het is een vervelend probleem, ik ben blij met elke andere suggestie.

Kees
 
Hoi,

Probeer het volgende:

Selecteer het hele werkblad, door op het grijze blokje te klikken boven rijnummer 1 en links van kolomletter A.

Klik op 'Kopiëren'
Kies een nieuw werkblad (tabblad dus) in je bestand (Werkmap dus)

Nu
Menu: Bewerken > Plakken speciaal ...
Keuzerondje 'Waarden' en OK .....

Waarschijnlijk heb je natuurlijk wél een kolom met 'koppelingen' in je bestaande werkblad staan .... namelijk die met e-mail adressen.

Deze kolom kan je dan later afzonderlijk alsnog naar het nieuwe werkblad kopiëren.
 
Hallo Teun,

Dat was het!!!!! Probleem helemaal opgelost. En ik heel erg opgelucht...
Ik wil je heel erg hartelijk bedanken voor je advies,

Kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan