• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mailto vervolg :o

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaarie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
1.784
Ik heb onlangs de formule ontvangen van BikerBill64. Waarvoor nog hartelijk dank!

Maar is het mogelijk om in onderstaande formule bij body de huidige worksheet aan te geven?

=(HYPERLINK("Mailto: "&C3&"?Subject="&C4&"&Body="&C5&"")) Waarbij C3 mailadres is, C4 onderwerp en C5 inhoud van de mail.

Bij voorbaat dank...
 
Het makkelijkste is uiteraard om zelf in cel C5 de naam van het werkblad op te geven.
Uiteraard kan dit ook met VBA-code (een User Defined Function) of met een andere formule, maar daar kan je wel voorbeelden van vinden op het forum.
 
Het makkelijkste is uiteraard om zelf in cel C5 de naam van het werkblad op te geven.

Hoe geef ik dit aan dan??

Ik ben heel slecht met VBA dus ga voor de makkelijkste manier :d

Huidige formule: =(HYPERLINK("Mailto: "&AL20&"&Subject="&AL21&"&Body="&AL22&""))

Wat is dan de waarde in AL22 om de huidige worksheet in de body van de mail te krijgen?
 
Wat is dan de waarde in AL22 om de huidige worksheet in de body van de mail te krijgen?

Die typ je zelf in. Ik neem aan dat tabbladen niet om de haverklap van naam veranderen.

Wil je voor functies gaan, dan is dit een mogelijkheid:

http://www.ozgrid.com/VBA/return-sheet-name.htm

Vertalingen van de Engelstalige functies naar het Nederlands:

CELL in het Engels wordt CEL, filename wordt bestandsnaam.
MID wordt DEEL en FIND wordt VIND.SPEC.
 
Beste Wigi,

Hartstikke bedankt voor je linkie! Hij is helemaal gelukt!!

Wel top dat je met tips komt en niet alles voor kauwt, zo leert men nog wat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan