maken eigen buttons in msgbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPSchoenmaker

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Als onderdeel van een toernooisoftware voor darten in excel wil ik in een macro de setup maken voor bepaalde instellingen.

Daarvoor wil in een paar korte vragen de gebruiker een paar keuzes laten maken!

Het idee is om een msgbox daarvoor te gebruiken. VBA heeft een aantal standaard buttons die kunnen worden toegevoegd, maar ik zoek dus een manier om die buttons een eigen naam te geven.

Standaard buttons zijn zoals vbOKCancel of vbYesNo.

Weet iemand hoe je buttons een eigennaam kan geven?

Dat gaat niet.
Dan zul je gebruik moeten maken van een userform met knoppen.

ok, ik moet zeggen, ik heb nog niet vaak gebruik gemaakt van userforms, maar ik heb deze aangemaakt, ook heb ik de links ingebracht dat als je op de buttons clickt dat hij dan de juiste toepassing doe, maar hoe bouw ik nu deze userforms in een reguliere macro.

Een buttom op de sheet actuveert de macro en hoe kom ik vanaf daar nu dat die usersform wordt geactiveerd?

JPSchoenmaker,

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  Userform1.Show
End Sub

Laatst bewerkt:
Wat een oplossing daarvoor zou zijn, aangezien je de knoppen zelf geen naam kan geven, is een klein formuliertje maken met daarop 2 knoppen, een vraag, etc. En die knoppen geef je een bepaalde opdracht. Dit zou dan wel in access moeten gebeuren, maar er bestaan genoeg opdachten om dat te laten verschijnen in excel.

Hiermee ga je wel een beetje omslachtig te werk, maar je krijgt dan wel wat je wil.

@Dancorave

Er is geen enkele reden daarvoor gebruik te maken van Access.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan