• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

maken van een aanwezigheids lijst in excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

beeksplace

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2013
Bekijk bijlage aanwezig.xlsxheb een aanwezigheids tab met een 1 voor aanwezig en een 0 voor afwezig.

aanwezig naam

1 a
1 b
1 c
0 d
1 e

op een ander tabblad

in cel a1 staat de waarde 1
vanaf cel b3 moeten de namen komen van die aanwezig zijn

a
b
c
e

heb het geprobeerd met een vlookup maar krijg dan alleen de a te zien en niet de rest, gebruik ik de goede functie of moet het anders

Erik

Laatst bewerkt:
Kun je simpel doen met een Geavanceerd filter.

Bijlagen

Dank voor je antwoord maar dat is wat ik niet zoek.
Als ik de waarde van tt naar 0 zet veranderd de aanweigheid niet in de andere lijst

erik

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas is dit ook niet wat ik zoek.

als de persoon aanwezig is krijgt hij en 1 bij zijn naam en word er ergens anders de naam verwijderd in de sheet.
het zou een formule moeten worden denk ik en geen filter, aangezien dat er ergens anders de regel moet veranderen.
het moet in een competitie schema.

erik

Erik,

Er is wel een hulpkolom nodig, zoals je in de bijlage kunt zien. Deze kun je verbergen of wit maken. I3 wijzigt na een een wijziging in I1.

Bijlagen

helemaal top rob, precies wat ik zocht

mijn dank is groot

erik

Erik,

Graag gedaan. Zet je de vraag nog even op opgelost?

@beeksplace Onnodige quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan