• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maken van een Forecast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oke ziet er heel goed uit!!

Is het ook mogelijk om een aparte tabel (onderaan ofzo) toe te voegen waar een formule de totale van alle verkopers in 1 opslag vastlegt?
Dus ieder heeft een aparte tabel met hun gegevens, maar een aparte tabel geeft de totale aan?

Waarom niet 1 kolom met alle verkopers die je dmv een validatielijst selecteert en dan op de betreffende rij alle gegevens. Later kan je dan uit de volledige tabel via een draaitabel toch alle benodigde gegevens per verkoper laten opstellen. De draaitabel kan je dmv een kleine macro steeds verversen met de meest recente gegevens.

Mvg

Rudi

Klinkt allemaal mooi wat je zegt, maar zoals ik al zei eerder, ik ben een verkoper en heb maar beperkte knowhow van Excel.
Ik vind het al zeer top dat hier mensen zijn die willen helpen! (waar vind je dat nog?) :)

Ik heb een tweede tabblad met wat KPI's toegevoegd, die automatisch meerekenen. Let wel op dat je, als je nieuwe klanten (=rijen) toevoegt, je dit niet onderaan de tabel van een persoon doet, maar ertussen.

Bijlagen

Ik heb een tweede tabblad met wat KPI's toegevoegd, die automatisch meerekenen. Let wel op dat je, als je nieuwe klanten (=rijen) toevoegt, je dit niet onderaan de tabel van een persoon doet, maar ertussen.

Dit is echt helemaal top!!

Is het trouwens mogelijk in Excel om die totalen (KPI's) ook nog weer te geven in een diagram of taart/staftabel?

Als ik bij de slagings% de waarde in wil geven komt hij in valuta uit.
Ik heb dit teruggezet naar percentage en gesaved maar na opnieuw opstarten staat deze wederom in valuta?

Wat doe ik hierin fout?

Je geeft iemand een vinger..... :D

(geeft niet, tis toch rustig op het werk)

Zie bijlage.

Bijlagen

Je geeft iemand een vinger..... :D

(geeft niet, tis toch rustig op het werk)

Zie bijlage.

Ik wilde het net zelf neerzetten!! :D

Echt waar ik ben met iets naar je gekomen met de vraag een simpele opstelling, en krijg nu dit! :thumb::thumb:

Laat maar weten waar dat kratje bier heen moet! ;)

Ik ben blij dat je er wat mee kan. :thumb:

Zet de vraag nog wel even op opgelost, hieronder; zo help je ook andere forumgebruikers.

Ik waardeer het enorm :thumb:

Ik zal deze site aanraden bij andere (of misschien wel niet, anders krijgen julie het nog veel te druk!) ;)

Nogmaals hartelijk dank en ik ga deze forecast morgen voorleggen bij mijn collega's om dit als een blauwdruk te gaan gebruiken.

effe offtopic: Jullie zijn allemaal vrijwilligers met een eigen baan die dit er tussendoor doen om andere te kunnen helpen?

effe offtopic: Jullie zijn allemaal vrijwilligers met een eigen baan die dit er tussendoor doen om andere te kunnen helpen?
Ja, klopt als een bus. Het is een soort vrijwilligerswerk.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

En een beetje een hobby.... :)

Daarbij leer je er natuurlijk zelf ook een hoop van!

Hi Gerard,

Ik heb op allebei je PB's gereageerd naar je hotmail adres, vreemd dat je de eerste niet hebt gekregen. Heb je de tweede wel gehad?

Nope niets ontvangen de eerste keer.
Maar nu wel, dus dat is goed :)

Ik heb met mijn mijn collega's de sheet bekeken.
Ze vonden het een hele mooie sheet alleen hebben we wat veranderingen nodig.
Nu ben ik begonnen met deze veranderingen en tot nu toe lukt het me aardig de veranderingen te bewerkstelligen.

Sommige dingen komen niet uit zoals ik wil maar ga alles afmaken totdat ik niet verder meer kom.
Zou je dan even erover heen willen kijken om te zien wat er dan fout gasat aub?

Ben ik weer.

Nou ik heb de sheet veranderd zover ik kon.
Ik hou nu een paar zaken over:

- De grafieken kloppen nu niet meer.
- Kunnen de kolommen in "samenvatting" netjes naar links gezet worden?
- Bij "in opdracht" daar is de keuze uit ja/nee. is het mogelijk dat als je nee kiest je naar een soort van notieruimte uitkomt waarom nee (argument waarom de offerte niet door is gegaan)
- De waardes in de 2e grafiek staan nu op 1000 kunnen deze hoger gezet worden naar bijv. 100.000?

Nou ik begin het een klein beetje door te krijgen :D

Edit: Ik kan geen file meer uploaden.
Ik mail je de file.
Laat even weten of ie is aangekomen aub. ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb je een reply gestuurd met mijn adres.

Mijn mails naar jouw hotmail komen gewoon niet aan. Ik heb een yahoo-adres, deze wordt wellicht als spam gezien/gefilterd??

De file kun je mogelijk niet meer hier uploaden omdat hij te groot (> 100 kb) is. Probeer m eens te zippen met WinRAR of Winzip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan