• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

maken van een grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

tismacfan

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2006
Beste

kan iemand me zeggen hoe ik een grafiek kan maken zoals in bijlage

Ik zou graag een grafiek kunnen maken per speler
maar zou ook graag grafiek kunnen maken, waarbij ik kan kiezen tussen meerdere spelers om grafiek te bekomen zoals in voorbeeld
dank voor de medewerking
Schermafbeelding 2016-10-01 om 16.51.13.jpg

Graag een excel bestandje met de gegevens hier plaatsen, dan is het fabriceren van een grafiekje een stukje eenvoudiger.

grafiek

In bijlage het excel bestand
tabblad 1 is overzicht van alle spelers met hun opgemeten lengte en gewicht
tabblad 2 is individuele fiche van deze spelers
ik heb daar een poging gedaan voor grafiek maar deze is niet met hetzelfde resultaat als mijn bijlage in het bericht eerder

bij nader inzien mag de curve gewicht uit deze grafiek weggelaten worden, ik zal ook hiervoor een aparte grafiek maken
dank voor de medewerking
Bekijk bijlage KSV-Roeselare-U13.xlsx

Bekijk dit eens.

Achteraf zag ik dat het allemaal kinderen zijn en de formule voor het vetpercentage berekenen geldt alleen voor >18 jaar

Misschien heb je zelf een betere of is het geen berekende waarde maar een werkelijke meetwaarde?

Bijlagen

dank voor de info, maar kan je me ook zeggen hoe je het gedaan hebt aub, want ik heb nog
veel ploegen te doen
mercie

Het meest eenvoudig is om dit bestand als sjabloon te gebruiken en dan de namen te veranderen en opslaan onder een nieuwe naam
Zo weet je zeker dat alle bestanden exact gelijk zijn

ok dank voor de inspanning en de feedback.
Ik zal hoogstwaarschijnlijk nog enkele keren je hulp nodig hebben.
Ik weet meestal wat ik wil, maar soms niet hoe ik er geraak :)

mvg
Pascal

Oei,

hier ben ik al. Als ik je grafie bekijk zie ik op de onderste horizontale as getallen staan bvb 42461 etc. ik veronderstel dat dit datums moeten zijn, maar hoe krijg ik hier de weergave als een datum en niet als een getal.

mvg
Pascal

Door de as op te maken als datum. Rechtsklik in de as en kies Format Axis onder number kan je aangeven dat het een datum as is.

Bijlagen

• Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    81,8 KB · Weergaven: 39
Schermafbeelding 2016-10-08 om 15.10.10.jpg

Als ik dit doe zie ik al staan dat het om een datum gaat, maar in de grafiek blijven het getallen
Pascal

Hoewel ik niet alle versies van excel ken lijkt mij dit een open office variant. En dan is het handig als je dat er even bij vermeldt. Dus welk programma gebruik je om deze grafieken te maken?

Beste, dit is wel degelijk excel 2016 hoor maar wel voor mac
mvg
Pascal

Beiden heb ik niet maar is wel relevante informatie. Nu maar wachten tot iemand met dezelfde configuratie het antwoord weet of even googlen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan