maken van website

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Ik heb een blad ingedeeld in 3 kolommen,aan de zijkant heb ik foto's geplaats.Deze zou ik graag laten linken met een aantal foto's(tumbnails)die in de middenkolom zouden moeten verschijnen(bovenop mijn tekst)
Wie kan me zeggen welke stappen ik moet doen?Ik werk met frontpage2000 en heb ook nog andere progjes.Ik kan niets van java en Htlm

Verplaatst van Flash >> Internet Homepage

Als je je pagina indeelt in frames, gaat het veel makkelijker dan met tabellen. In tabellen zou je het eventueel met PHP kunnen doen, maar omdat je geen verstand hebt van dat soort talen, kun je dat beter achterwege laten.

Ik heb geen verstand van Frontpage. Ik doe alles in Kladblok. Ik denk dus dat ik je verder niet kan helpen.

Geplaatst door cort
Hoe maak ik dan frames ?

Ik heb een zipfile voor je met een voorbeeld zoals jij het wilt, alleen kan ik die hier niet plaatsen ivm de grootte, 1,2 mb. (komt door de foto's die er in zitten)

Ik heb hem dus ff op mijn webspace gezet.
Je kan hem hier downloaden.

1 ding alleen, Frontpage Express, kent IFrame niet. (Althans de versie die ik heb)
IFrame is het deel in het midden van de pagina waarin de foto's worden getoond.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, anders pas je de foto's maar aan naar je eigen foto's en gebruik je deze :)

Groetjes,
Olav

Graag gedaan.
Nog een paar dingetjes, als je de foto's gaat aanpassen, zorg wel dan dat in de link het deel taget="main" blijft staan. Daarmee wordt aan gegeven dat de foto niet in de huidige pagina moet worden geopend, maar in dat midden deel. Dat heeft namelijk de naam "main"

De tekst in het midden bij het openen van de pagina kan je aanpassen door het bestand text.html te bewerken in FrontPage.

Groetjes,
Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan