Maker Blaster-virus ge-arresteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Besturingssysteem
Win 11 Enterprise
Office versie
O365 Enterprise
Ik hoorde het, heeft iemand al digitale bronnen? 18 jarige knul hoorde ik.

Ok!

Jij bent snel:D.

EFE ;).

Hij kan 10 jr. cel krijgen, verdiend hij wel vind ik!

Ze zouden M$ moeten aresteren die gasten hebben de bug in windhoos gewefen die gast maakte er alleen maar gebruik van (das ook nie goed maar toch).

LOL Billie boy in de boevenwagen :D :D. Ze zouden hem moeten opsluiten in een gevangenis met alleen maar linux :-P

Ok, hier moet ik dus wel even om lachen: de variant op de worm (nee hij heeft niet de orginele blaster gemaakt maar hem aangepast naar blaster.b) verwijst naar de website van deze Parson... Als je even een whois search doet op http://www.internic.com/whois.html dan zie je bij welke provider de site geregistreerd staat. Surf je naar de site van de provider dan kan je daar weer een whois uitvoeren waarna de naam "Jeff Parson" en zijn complete adres op je scherm verschijnt. ROFL :D :D :D

En ach... 10 jaar zal ie niet krijgen denk ik. Zijn worm heeft "maar" 7.000 computers besmet terwijl het orgineel er over 1.000.000 heeft bewerkt.

Hier staat ook nog een artikel (Engels)

http://msnbc.com/news/958852.asp?0bl=-0&cp1=1

inmiddels vrij op borgtocht

Parson werd vrijdag gearresteerd als verdachte achter een van de varianten van het Blaster-virus, die op 14 augustus zijn opmars begon. De arrestatie volgde op een gezamenlijk onderzoek van de FBI en de Secret Service. Kort daarop bekende de tiener uit Hopkins, Minnesota schuld.

Na betaling van 25.000 dollar borg mocht Parson weer naar huis, waar hij zich beschikbaar moet houden voor verder onderzoek. Vervolgens zal de zaak op 17 september in Seattle voorkomen. Hem wacht een maximale gevangenisstraf van tien jaar.

Parson was betrekkelijk eenvoudig op te sporen. Zijn aangepaste versie van Blaster was namelijk zo geprogrammeerd dat deze verbinding zocht met Parsons eigen website, www.t33kid.com. Deze site was op zijn eigen naam en adres geregistreerd. hoezo dom om naar zijn eigen website te linken LOL

De ruim 150 kilogram zware tiener wordt middels apparatuur in de gaten gehouden. Verder mag hij geen computers of 'connected devices' gebruiken of op een andere manier het wereldwijde netwerk opgaan. Alle computers zijn uit zijn huis verwijderd.

Jeetje 150 kilo en dat op zijn 18de, kan ie mooi 10 jaar afvallen in de bajes, als ie überhaupt 10 jaar krijgt. Wat is trouwens de meerwaarde om zijn gewicht te vermelden??? typische riooljournalistiek, maar het bewijst weer eens dat de meeste virusschrijvers/scriptkiddies een stel frusties zijn.

groetjes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan