Making a template (school project)

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik moet voor school een xhtml template maken, maar ik weet niet hoe ik moet beginnen. Heeft er iemand misschien een tutorial hoe te beginnen met xhtml. Ik kan al wat basics, maar template nog niet en aangezien wij het zelf moesten uitzoeken ben ik hier terecht gekomen na een tijdje zoeken.

Als iemand voor mij een leuke tutorial heeft, maakt niet uit of die Nederlands of Engels is, engels kan ik ook goed.

Vriendelijke groet,
Rowan

Heb je misschien ook een directe link naar een tutorial of uitleg die helemaal op het maken van een website template/theme is gericht?

Bedankt voor je reactie!

Ja, maar ik snap het nog niet helemaal. Dan kun je toch gewoon (X)HTML gebruiken. Of wil je zeg maar dat je 1 keer de layout maakt en voor elke pagina die layout kunt gebruiken.

Je zou dan naar PHP includes kunnen kijken. Dat kan op twee manieren.

Manier 1:

Je zet je vaste content (menu, header, footer, etc) in een bestand. Vervolgens maak je voor elke aparte content een pagina aan, bijvoorbeeld (home.php, producten.php, contact.php) en op al die pagina's include je het bestand met de header enzo. Waarna je er je content in zet.

Manier 2:

Je maakt 1 pagina met de vaste content en in die pagina include je de rest van de content. Je maakt dan voor elke pagina wel weer een file aan, maar daarin alleen de unieke content.

Je moet dan altijd de pagina met de header enzo aanroepen, en dan in de url aangeven welke content geladen moet worden (index.php?page=producten bijvoorbeeld). In die pagina include je dan je unieke content.

Klinkt ingewikkeld? Ja. Is ingewikkeld? Niet zo, als je je even verdiept in PHP.

Maar misschien heb ik nog steeds niet goed begrepen wat je wilt en dan zul je beter je best moeten doen om dat uit te leggen.

Bedankt voor je bericht.

Ik weet precies wat je bedoeld want ik heb mij inderdaad al in php verdiept en weet ook hoe dit werkt, alleen weet ik niet precies hoe ik de website in elkaar moet gaan zetten. Ik had al een site'je met borders gemaakt. (ook voor school opdracht) Ik vroeg mij af of dit dan ook de manier is om een hele website in elkaar te zetten.

page.png

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan